تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 1:48
کد خبر : 1896

مدير شعب بانك کشاورزی استان مازندران خبر داد:

رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات در دولت سیزدهم

رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات در دولت سیزدهم
از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم تاکنون بانك کشاورزی مازندران بیش از 58748 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرده است.

مهندس محمدتقی قزل سفلی مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران در نشست خبری خود به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، به تشریح عملکرد درخشان بانک کشاورزی در استان مازندران پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش گفت: شعب بانک کشاورزی در استان مازندران از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مردادماه سال جاری مبلغ ۵۸۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات، به ۵۷۴۳۰ نفر از فعالین در زیر بخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان مازندران که در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در مدیریت بانک کشاورزی استان مازندران حضور پیداکرده بودند، سخن می‌گفت، افزود: سال گذشته تعداد ۵۵۰۲۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۸۵۱۵ میلیارد ریال به تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت‌شده است.

در ادامه مهندس محمدتقی قزل سفلی، خلاصه‌ای از عملکرد مدیریت بانک کشاورزی استان مازندران در تأمین مالی بخش کشاورزی استان مازندران را بدین شرح زیر اعلام نمود:

تسهیلات سرمایه در گردش

وی بابیان اینکه بانک کشاورزی استان مازندران در این بخش عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته است افزود: بانک کشاورزی مازندران با پرداخت ۶۴۰۷ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و تأمین نهاده واحدهای تولید دام، طیور و آبزیان نقش بسزایی در حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی داشته است.

مهندس قزل سفلی خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان مازندران، طی سه ماهی که طرح مردمی سازی یارانه‌ها آغازشده است مبلغ ۶۴۰۷ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در راستای عادلانه کردن یارانه‌ها برای خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه برای ۵ هزار و ۱۲۹ نفر پرداخت‌نموده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران بابیان این مطلب افزود: تسهیلات یادشده باهدف کمک به تأمین بخشی از نهاده‌های موردنیاز واحدهای دام، طیور و آبزیان با نرخ سود ترجیهی (۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد) به‌صورت ۹ ماهه در اختیار متقاضیان این تسهیلات قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: با همراهی و پیگیری‌های استاندار محترم مازندران و سازمان جهاد کشاورزی مازندران و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان شعب بانک کشاورزی، رتبه سوم کشوری در پرداخت این تسهیلات کسب و امیدواریم که با تأمین اعتبار لازم، همچنان روند پرداخت ادامه داشته باشد.

تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

وی اذعان داشت: بانک کشاورزی استان مازندران طی ۲ سال اخیر، بیش از ۲۰۱۶ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک، با نرخ ترجیحی (۱۵ درصد) به متقاضیان پرداخت‌نموده است که با پرداخت این تسهیلات ۱۵۷۶ فقره تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی خریداری‌شده توسط کشاورزان وارد چرخه مکانیزاسیون کشاورزی این استان شده که موجب بهبود قابل‌توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گردیده است.

تسهیلات احداث گلخانه

مهندس قزل سفلی تصریح کرد: شعب بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای دولت سیزدهم و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، بیش از ۴۷۳ میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه  پرداخت‌نموده است که این تسهیلات به ۴۵ طرح و در سطح بیش از ۴.۲ هکتار پرداخت‌شده است.

بر اساس این گزارش: تعداد ۱۴ طرح گلخانه‌ای دیگر به مساحت بیش از ۲.۷ هکتار و اختصاص بیش از ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله تصویب و انعقاد قرارداد بوده و از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعداد ۹۵ طرح از بخش‌های مختلف کشاورزی منجمله صنایع تبدیلی و غذایی به مبلغ ۲۲۶۵ میلیارد ریال مصوب و آماده انعقاد قرارداد می‌باشد.

تسهیلات اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

وی یادآور شد: شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم بیش از ۶۱۸  میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت کرده است که این میزان تسهیلات به ۹۳۷  نفر از واجدان شرایط تسهیلات پرداخت‌شده است.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران بیان داشت: در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی، شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم تاکنون، مبلغ ۱۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری پرداخت‌نموده که این میزان تسهیلات به ۱۷۵۴ نفر از متقاضیان پرداخت‌شده است.

بخشودگی سود و جرائم دیرکرد

وی گفت: شعب بانک کشاورزی استان مازندران طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و از محل بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه و منابع داخلی، مبلغ ۱۰۵۲ میلیارد ریال جهت تسویه بدهی بدهکاران، جذب و تعداد ۳۰۶۰ فقره از بدهکاران از این بخشودگی استفاده و بدهی خود را تسویه نمودند.

وی افزود: در همین راستا و به مناسبت هفته دولت شعب بانک کشاورزی از ۲۹ مرداد تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ مجاز هستند با رعایت سایر ضوابط و مقررات ابلاغی، نسبت به بخشودگی ۶ درصد وجه التزام بدهی متقاضیانی که قصد تسویه نقدی بدهی خود را دارند، بدون رعایت سقف ریالی حدنصاب‌های ابلاغی قبلی، اقدام کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: بر اساس این گزارش، تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیانی که مدارک پرونده آن‌ها تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ تکمیل‌شده است، از دیگر خدمات ویژه‌ای است که بانک کشاورزی در هفته دولت ارائه  می‌دهد.

عملکرد صندوق بیمه کشاورزی

وی افزود: به‌منظور کاهش تأثیر مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی و جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در استان مازندران، تعداد ۴۶۸۵۹ فقره بیمه‌نامه صادر و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان که محصولات خود را بیمه نمودند، پرداخت‌شده است.

مهندس قزل سفلی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی در راستای برنامه‌ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی، محصولات جهش تولید در دیمزارها ازجمله: گندم، جو و کلزای دیم و همچنین محصول برنج در کشاورزی قراردادی را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

فروش املاک مازاد و تملیکی

وی اذعان داشت: بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای سال ۱۴۰۰ لغایت مرداد ۱۴۰۱ تعداد ۲۰ ملک تملیکی به ارزش ۵۴۴ میلیارد ریال را واگذار نموده است.

خرید تضمینی محصولات استراتژیک

وی تصریح کرد: از آغاز فصل بهره‌برداری و خرید تضمینی محصولات استراتژیک در سال جاری تاکنون ۸۳۰۲۴ تن گندم به ارزش ۹۶۷۸ میلیارد ریال و ۲۶۶۵ تن کلزا به ارزش ۳۷۲ میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری‌شده و ۹۴% بهای خرید تضمینی گندم و ۱۰۰% بهای خرید تضمینی کلزا به تولیدکنندگان پرداخت‌شده است.

مهندس محمدتقی قزل سفلی مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران در پایان سخنانش گفت: طرح‌های بزرگی همچون: پایانه صادراتی روماک گستر پارس، واحد پرورش ماهیان خاویاری قره برون، کشتارگاه و فرآوری مرغ ساوانا، گلخانه ۱۰ هکتاری دشت ناز، شرکت دانش‌بنیان هزاره ملل، واحدهای جوجه‌کشی طیور بهشت و حدیث مهر مازندران، خوراک دام و آبزیان مازندران، بنکداران تغذیه سبز، مرکز بین‌المللی تجارت برنج آمل، پرورش ماهیان سردابی گلناب دره و … با مشارکت بانک کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.