تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 23:55
کد خبر : 1369

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران :

مازندران میزبان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی

مازندران میزبان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی
زارع از برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی به میزبانی استان مازندران با حضور ۶۰ نفر از قاریان برجسته ملی و بین‌المللی در اواخر آذرماه سال جاری خبر داد.

عباس زارع در نشست هماهنگی و سازمان‌دهی امکانات و اعتبارات برای برگزاری باشکوه مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی کشور به میزبانی شهرستان قائم‌شهر استان مازندران که با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد، بابیان اینکه همگرایی بین مدیران استان و شهرستان قائم‌شهر که به شکل استانی میزبان این جشنواره قرآنی است وجود دارد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات از ۲۳ تا ۲۵ آذرماه در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر و با حضور ۶۰ قاری ممتاز کشور و ۱۰ استاد داور بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای قرآنی و قابلیت اجرایی استان مازندران در برگزاری رویدادهای مهم قرآنی در سطح ملی، خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره تلاوت مجلسی کشور در شهرستان قائم‌شهر هستیم، افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره عصر ۲۳ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر و مراسم اختتامیه نیز ساعت ۱۴ روز پنج‌شنبه در مصلی نماز جمعه قائم‌شهر با حضور مردم و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی از تلاش‌های عوامل اجرایی این شورا برای دعوت از سخنران ملی همانند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و… برای حضور در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره ملی خبر داد و افزود: تلاش داریم این جشنواره به‌صورت زنده از شبکه‌های رادیو و سیما پخش شود.

زارع بابیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ نفر از قرای برجسته ملی و بین‌المللی را در اواخر آذرماه سال جاری قبل از شروع ایام فاطمیه در مرحله کشوری این جشنواره میزبان خواهیم بود، اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قرای ملی و بین‌المللی در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای سه روز پذیرایی و اسکان برآورد هزینه شده است، گفت: خانه صنعت و معدن استان بخشی از این هزینه را متقبل شدند. زارع اظهار امیدواری کرد: مازندران بتواند به نحو شایسته میزبان این جشنواره باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.