تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 18:17
کد خبر : 2035

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان:

احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم ،مصرف گاز را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد

احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم ،مصرف گاز را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم و سامانه گرمایش محلی را تنها راهکار کاهش آلودگی و مصرف گاز عنوان کرد و گفت که احداث این نیروگاه‌ها، مصرف گاز خانگی ر ا تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، کوروش موسوی تاکامی افزود: برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت گاز خانگی، شهرداری‌ها باید در ساخت نیروگاه‌های تولید آب گرم در محله‌ها و شهرهای مازندران و گلستان اقدام کنند و برای تحقق این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: این نیروگاه‌ها می‌توانند از سوخت زباله، گاز، بیومس و گرمای خروجی استک نیروگاه‌ها تغذیه شوند و آب گرم را در یک سیکل بسته در شهرها به گردش درآورند که در کاهش مصرف انرژی بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این نیروگاه‌ها علاوه بر کاهش سوخت مصرفی خانوارها به میزان ۵۰ درصد، آب گرم مصرفی و نیز آب گرم سامانه‌های گرمایشی در منازل را نیز تأمین می‌کند.

موسوی تاکامی بیان کرد: برای احداث این نیروگاه‌ها، باید از سامانه‌های گرمایش محلی نسل سوم، چهارم و پنجم استفاده کرد و مازندران و گلستان با توجه به ظرفیت‌های موجود زباله، بیومس، گاز، سوخت مایع و گرمای خروجی نیروگاه‌ها می‌توانند گزینه مطلوبی برای اجرای آزمایشی این طرح در کشور باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، استفاده از گرمایش محلی یا “District Heating” را تنها راه نجات کشور برای رهایی از مصرف سوخت بی‌رویه و آلودگی عنوان کرد و افزود: شهرک‌های مسکونی مانند خزرشهر و آکام شهر می‌توانند از همین امسال با احداث نیروگاه‌های “CHP” و سامانه لوله‌کشی آب گرم شهری شروع به کار کنند و برای اجرای این طرح می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت.

لازم به ذکر است مازندران دو شرکت توزیع نیروی برق یکی به مرکزیت ساری مرکز استان و دیگری به مرکزیت شهرستان نوشهر دارد که شرکت برق منطقه ساری حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و شرکت برق منطقه نوشهر با زیرپوشش داشتن ۹ شهرستان غربی این استان حدود ۶۵۰ هزار مشترک دارد. طبق آمارهای شرکت توزیع برق منطقه‌ای غرب مازندران ۵۱ درصد از حدود ۶۵۰ هزار مشترک برق خانگی در این منطقه را خوش‌نشین‌ها تشکیل می‌دهند که به دلیل حضورشان در ویلاهای شخصی و شهرک‌ها در زمان تعطیلات و پیک مصرف و همچنین بی‌توجهی به مصرف بهینه و صرفه‌جویی در زمان پرباری معمولاً نقش زیادی در افزایش مصرف برق غرب مازندران هنگام پیک مصرف دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.