تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 1:31
کد خبر : 535

مسئول سازمان بسیج هنرمندان:

جشنواره تئاتر بسیج در سایه کرونا

جشنواره تئاتر بسیج در سایه کرونا
هراسانی از دریافت ۴۱نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره تئاتر بسیج مازندران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا امسال گروه های نمایشی منتخب همزمان با هفته بسیج در شهرستان های محمودآباد و سرخرود به صورت خیابانی اجرا خواهند داشت.

حمیدرضا هراسانی بیان کرد: سازمان بسیج هنرمندان مازندران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاداستان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های فرهنگی هنری هر ساله برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را جهت رشد وشکوفایی استعدادهای هنرمندان متعهد و تربیت هنرمند طراز انقلاب اسلامی تدارک می‌بیند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها در این سازمان، افزود: با توجه به اینکه هر ساله هنرمندان ما از همه شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر شرکت می‌کردند ولی امسال به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی و عدم تمرین هنرمندان با هیات اندیشه‌وز و انجمن تئاتر هنرمندان جلساتی برگزار شد.

هراسانی تصریح کرد: در طی این جلسه مصوب شد تا در سال جاری جشنواره تئاتر خیابانی را به جای تئاتر صحنه‌ای برگزار کنیم، از این رو شروع شاهد برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی بسیج با ارسال ۴۱ متن نمایش به دبیرخانه جشنواره تئاتر سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران هستیم.

وی اعلام کرد: این جشنواره با موضوعات؛ نقش مقاومت، رشادت و ایثارگری مردم مازندران در هشت سال دفاع مقدس، پاسداشت فداکاری و رشادت مدافعان حرم و مدافعان سلامت، تاثیر بحران کرونا بر جامعه و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، طلاق، بیکاری و تلاش برای پیشگیری از این آسیب‌ها برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین نمایش باید مطابق با شعار سال و در ارتباط با معضلات شهری‌، محیط زیست و مصرف بهینه که هنرمندان می‌توانند هنرمندانه به سمع و نظر مردم برسانند، باشد، فراخوان این جشنواره در اواخر تیر ماه در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا پنجم شهریور ماه هنرمندان عرصه تئاتر متن و طرح‌های نمایشی که بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه‌ای باشد را به شرط اجرا در فضای باز ارسال کنند، البته این مهلت تا دهم شهریور ماه تمدید شد و سرانجام ۴۱ اثر نمایشنامه ای به دست  داوران و بازخوانان جشنواره رسید تا متن هایی را که با سیاست جشنواره هم‌خوانی دارد انتخاب شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.