تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 1:43
کد خبر : 1462

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مرکز استان برگزار شد؛

افتتاحیه سومین دوره «طرح ملی لاله های روشن»

افتتاحیه سومین دوره «طرح ملی لاله های روشن»
سومین دوره طرح ملی لاله های روشن با برگزاری یادواره شهید محمدعلی ولی پور به میزبانی دبیرستان شاهد ساری ناحیه ۱ و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آغاز شد.

یادواره شهید ۱۷ ساله، محمدعلی ولی پور،در قالب طرح لاله های روشن به میزبانی دبیرستان شاهد دختران ناحیه ۱ ساری با حضور آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، معاونین مدیرکل و جمعی از مدیران ارشد استانی صبح امروز در بیت الزهرای ساری برگزار شد.

علیرضا سعدی پور در این آئین گفت: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین که بالاترین سند در حوزه تعلیم و تربیت بوده و به امضای مقام معظم رهبری نیز رسیده، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صیانت از ارزشهای انقلاب تأکید شده است.

وی افزود: افتخار می کنیم که در راستای عملیاتی کردن این راهکار، با طراحی و اجرای طرح ملی لاله های روشن در مازندران، توانستیم مسئولیت دبیرخانه دائمی این طرح ملی را برعهده بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: این طرح در ابتدا با اجرای «۲۰۰۰ شهید،۲۰۰۰ یادواره، ۲۰۰۰ مدرسه» در استان مازندران آغاز شد و اکنون سه سال است که در قالب یک طرح ملی با برگزاری «۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار مدرسه» در مدارس کل کشور اجرا می شود.

وی یادآور شد: وصیت نامه شهدا برای ما درس ایثار و فداکاری و گذشت و مقاومت است.باید افتخار کنیم که می توانیم در مسیر گسترش سیره عملی شهدا در بین نسل جوان و نوجوان قدم برداریم.

سعدی پور بیان کرد: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باید سیره عملی شهدا را اجرایی کنیم.شهدا در سیره عملی خود، نمازخواندن، پیروی از ولایت و رعایت حجاب را سرلوحه قرار داده بودند.باید سیره عملی شهدا را بیاموزیم و بیاموزانیم و به آن عمل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح لاله های روشن یک طرح بسیار جذاب است گفت: این طرح دانش‌آموز محور است و اصل در اجرای این برنامه، دانش‌آموز است. دانش آموزان در این طرح شهیدپژوهی کرده و با خانواده شهدا ارتباط عاطفی برقرار می کنند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان سراسر کشور از این طرح، خاطرنشان کرد: هم اکنون درحدود ۴۳ هزار نفر عضو کانال لاله های روشن در بستر شاد هستند و بیش از ۲۰۰ هزار اثر به دبیرخانه این طرح در مازندران ارسال کرده‌اند و به عنوان گنجینه ای بی‌بدیل برای علاقمندان به شهید و شهیدپژوهی در این کانال به اشتراک گذاشته شده است.

شایان ذکر است در این آئین از پدر و مادر این شهید دانش‌آموز تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.