تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 0:24
کد خبر : 157

‌تجمعات تاسوعا در مازندران لغو شد

‌تجمعات تاسوعا در مازندران لغو شد
مدیرکل‌ ‌تبلیغات اسلامی مازندران: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوه کرونا ویروس و قطع زنجیره انسانی، غروب تاسوعا امسال مراسم لغو و برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان بابیان اینکه عصر تاسوعا هرسال گردهمایی‌ عزاداران حسینی در همه شهرستان‌های استان به‌صورت متمرکز دریکی از نقاط محوری هر شهرستان برگزار می‌شد، گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوه کرونا ویروس و قطع زنجیره انسانی، غروب تاسوعا امسال مراسم لغو و برگزار نمی‌شود.

وی با قدردانی از مردم دیار علویان به دلیل پذیرش دستورالعمل‌ها در عدم برگزار مراسم امروز افزود: در چند شهر مازندران مراسم گردهمایی عصر تاسوعا به‌صورت محدود پارسال باوجود شرایط کرونایی برگزار شد اما امسال به دلیل اینکه در پیک و شرایط وخیم قرار داریم تصمیم بر لغو آن گرفته شد.

مدیرکل ‌تبلیغات مازندران با اشاره به اینکه تاسوعا و  عاشورا یکی از مهم‌ترین عبرت‌های تاریخ و الگوی تمدن سازی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: واقعه خونین و عبرت‌آموز عاشورا و حرکت عظیم حضرت سیدالشهدا (ع) در حادثه کربلا مهم‌ترین و درس‌آموزترین حرکت تمدنی تاریخ اسلام است و این راز ماندگاری قیام خونین عاشورا است. حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به وجود انحرافات گسترده جامعه در عصر امام حسین (ع)، افزود: حرکت خونین و قیام تمدن ساز سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نشان از وجود ظلم در جامعه اسلامی آن دوران و حکومت دچار آسیب‌های فراوانی‌ بود که باید درمان می‌شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به جاودانگی قیام خونین حضرت سیدالشهدا ء (ع) و اثر آن در جامعه انسانی و اسلامی اشاره و تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همان اصول و مبانی گفتمان عاشورا توسط امام راحل پایه‌ریزی شد و بسیاری از قدرت‌های جهان را به‌زانو درآورد.

‌‌شکریان امیری بابیان ابعاد جهانی قیام عاشورا و تأثیرات آن برجهان اسلام و برخی جوامع انسانی، تصریح کرد: بدون شک مؤلفه‌های درس‌آموز قیام خونین امام حسین (ع) و عاشورا می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ایفاء کند و ایران اسلامی هم با همین مؤلفه‌ها و عبرت‌ها بیش از چهل‌ودو سال است در برابر تمامی قدرت‌های پوشالی جهان ایستاده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین مؤلفه‌های فرهنگ‌ساز و تمدن ساز این واقعه مهم، بیان داشت: قیام خونین حضرت سیدالشهدا (ع) و عاشورا امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شد و بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه جهان در پاسداشت این حرکت مهم ایستاده‌اند و برای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.