تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 2:23
کد خبر : 408

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران خبر داد:

راه اندازی ۳ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان

راه اندازی ۳ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان
در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک طی ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری؛ ٣ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران سید حسین درویشی مدیرکل در این خصوص گفت: در خصوص آموزش زندانیان هر یک از اجزا و عناصر باید با یکدیگر ارتباط متقابل برقرار نمایند تا اهدافی که از قبل مد نظر است امکان پذیر گردد. آموزش زندانیان در مکان ندامتگاه ها صورت می گیرد و با توجه به شرایط موجود در ندامتگاه ها و شرایط اجتماعی کارآموزان عوامل و تهدیدهایی به روند صحیح آموزش های مهارتی و اهداف مورد انتظار آسیب می رساند که باید مورد شناسایی قرار گیرد تا با رفع این مشکلات و موانع، وضعیت آموزشی در زندان ها بهبود یابد.

وی ادامه داد: همه ساله عده زیادی از افراد به دلیل ارتکاب به انواع جرایم عمدی و غیر عمدی از سوی مراجع قضایی راهی     زندان ها می شوند و بخشی از دوران مفید زندگی خود را پشت میله های زندان می گذرانند با توجه به نقش دانش و مهارت در جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری و انواع خلاف ها؛ باید به دنبال آن بود که با آموزش های مهارتی و ترغیب زندانیان به گذراندن آموزش فنی و حرفه ای ضمن تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان، از روی آوری مجدد به تخلف جلوگیری می نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اظهار داشت: آموزش های مهارتی وسیله ای برای افزایش توان بازگشت زندانیان به اجتماع است و کسب مهارت به آنان کمک می نماید تا آینده بهتری را برای خود پس از گذراندن محکومیت برای خود رقم بزنند.

لازم به ذکر است سه مرکز یاد شده شامل مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان ساری، مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان بابل، مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی ندامتگاه محکومین مواد مخدر ساری بود که افتتاح و راه اندازی گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.