تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 23:21
کد خبر : 1767

نماینده ولی‌فقیه در مازندران؛

شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی مهم‌ترین دلیل فرار مالیاتی است

شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی مهم‌ترین دلیل فرار مالیاتی است
حجت‌الاسلام محمدی لائینی شفاف نبودن اقتصاد را مهم‌ترین دلیل فرار مالیاتی عنوان کرد و گفت: باید زمینه دسترسی نظام مالیاتی به‌تمامی اطلاعات و داده‌های اقتصادی مؤدیان برای این سازمان فراهم شود تا شاهد عدالت در دریافت مالیات باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در نشست با محسن اسلامی ورکی مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران بابیان اینکه دریافت مالیات یک مسئله مهم در همه جوامع است، اظهار کرد: در بسیاری از جوامع با فرهنگ‌سازی و آشنا نمودن مردم با اثرات و ثمرات پرداخت مالیات مردم را به سمت‌وسوی پرداخت داوطلبانه مالیات هدایت می‌کنند ولی متأسفانه در ایران اسلامی به دلیل عدم آشنایی مردم با فواید پرداخت مالیات مردم به دنبال راهی برای فرار مالیاتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این عهدنامه به مالک اشتر متذکر می‌شود که مالیات مصر را دریافت کند، دشمنان سرزمین مصر را دفع کند و امنیت مردم را حفظ کند و همچنین صالح سازی و عمران بلاد را موردتوجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه به فرموده رهبری اقتصاد دولتی و نفتی مشکل کشور است، افزود: باید به دنبال اقتصاد غیرنفتی باشیم.

وی فرار مالیاتی را منحط‌ترین فرهنگ دانست و گفت: دولت الکترونیک را در شعار داریم اما در عمل به‌درستی عملیاتی نشده است، اجرای صحیح دولت الکترونیک جلوی فرار مالیاتی را خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل فرار مالیاتی، شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی است، اظهار کرد: عدالت در دریافت مالیات‌ها باید موردتوجه باشد.

وی بابیان اینکه اداره کل امور مالیاتی استان مازندران در برخی امور به‌جای دادن پول به ارگان‌هایی همانند شهرداری باید خدمت و پروژه قبول کند تا شاهد شفاف‌سازی باشیم و به روزگار ارز ترجیحی دچار نشویم، گفت: پروژه زباله‌سوز ساری یکی از پروژه‌های مهمی است که مالیات می‌تواند به تکمیل این پروژه ورود کند تا مردم اعتماد کنند و از فرار مالیاتی دست‌بردارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.