تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 13:19
کد خبر : 356

در سه ماهه نخست سالجاری ؛

دریای مازندران ۶۱ نفر را به کام خود کشید

دریای مازندران ۶۱ نفر را به کام خود کشید
در سه ماه (خرداد ، تیر و مرداد) 61 نفر بر اثر غرق‌شدگي در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 97 درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان،دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند ، تصریح کرد : از کل موارد غرق‌شدگی در این سه ماه ۵۴ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان های محمودآباد با ۱۴، چالوس با ۱۰ و بابلسر با ۹ فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

آمارهای موجود نشان می دهد که  بیشتر شناگران در ساعات ۸ تا ۲۰ با تعداد ۴۶ نفر غرق شدند .

بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیر ماه با ۳۱ ، خرداد با ۱۸ و مرداد با ۱۲ گزارش شده است.

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۸ مورد  و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۶  مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۰مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

این مقام اجرایی استان با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران می خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.