تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 23:50
کد خبر : 2327

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم:

حوزه هنری در ارتقای شاخص‌های هنر نقش‌آفرین است

حوزه هنری در ارتقای شاخص‌های هنر نقش‌آفرین است
داشتن زبان مستقل، کتب و آثار علمی به زبان تبری نشان از پیشینه‌ی فرهنگی و تمدنی استان مازندران دارد.

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم در بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران با عنوان «نمایشگاه بوم و بَر» که در سالن نمایشگاه خانه ملت مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است با اشاره به پیشینه فرهنگی غنی استان مازندران، عنوان کرد: داشتن زبان مستقل، کتب و آثار علمی به زبان تبری نشان از پیشینه‌ی فرهنگی و تمدنی استان مازندران دارد.

وی اظهار داشت: شرایط جغرافیایی مازندران هم به‌گونه‌ای است که نه‌تنها در نقشه بر پیشانی ایران دیده می‌شود، بلکه از حیث دارا بودن قابلیت‌های اقتصادی و طبیعی می‌تواند بخش زیادی از مایحتاج کشور را تأمین کند.

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: در نمایشگاه‌هایی مانند «نمایشگاه بوم و بَر» می‌توانیم این فرصت‌ها را معرفی کنیم.  این نمایشگاه که در مجلس شورای اسلامی برگزارشده می‌تواند نقطه عطفی برای جلب‌توجه تصمیم گیران و مسئولان به ظرفیت‌های استان مازندران باشد.

وی ضمن اشاره به جایگاه حوزه هنری در عرصه فرهنگ و هنر کشور، بیان کرد: در طول چهار دهه گذشته شاهد نقش‌آفرینی ارزنده حوزه هنری در ارتقای شاخص‌های هنر اسلامی در کشور بوده‌ایم که باید تلاش گردد تا همسو با گام دوم انقلاب این نقش‌آفرینی بیش‌ازپیش تقویت شود.

وی بابیان اینکه حوزه هنری مازندران در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیشگام است، افزود: تلاش در راستای برگزاری فعالیت‌های تأثیرگذار فرهنگی در مازندران باید در اولویت برنامه‌های حوزه‌ی هنری قرار گیرد.

حاجی‌پور با تأکید بر اینکه مازندران تنها متعلق به ساکنان آن نیست، بلکه متعلق به همه کشور است؛ افزود: کمتر هم‌وطنی است که در سال یک‌بار از این استان عبور نکند؛ بنابراین اگر مازندران را بسازیم و عمران و آبادانی در آنجا اتفاق بیفتد، خدمتی به کشور است. ازاین‌جهت توقع به‌جای نمایندگان، مسئولان و مردم مازندران این است که دولت و مجلس نگاه خود را به استان مازندران تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد:  این نمایشگاه فرصتی ایجاد کرد که  قابلیت‌های استان از حیث نیروی انسانی و قابلیت‌های تاریخی و طبیعی به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.