تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 13:28
کد خبر : 2369

مشاور عالی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی:

به‌کارگیری هنر در امر تبلیغ ماندگاری بیشتری دارد

به‌کارگیری هنر در امر تبلیغ ماندگاری بیشتری دارد
بررسی نقش هنر در تبلیغ دین، در حقیقت، شناخت قابلیت‌های هنر و چگونگی به‌کارگیری آن در تبلیغ دین می‌باشد و بی‌شک به‌کارگیری هنر در امر تبلیغ ماندگاری بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مشاور عالی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران «نمایشگاه بوم و بَر» گفت: این نمایشگاه با در نظر گرفتن ذائقه‌ی نسل جدید توانست مازندران را در ابعاد مختلف به مخاطبین معرفی نماید.

وی بابیان اینکه به‌کارگیری هنر در امر تبلیغ اثرگذاری و مانایی به همراه خواهد داشت افزود: اعتقاددارم هنر در بحث تبلیغ تأثیر بسزا و انکارناپذیری دارد.

حجت‌الاسلام شریف حسینی حوزه هنری را مولود انقلاب خواند و افزود: شناسایی تاریخ، تمدن و مفاخر کشور و انتقال آن با زبان هنر به نسل جوان از مأموریت‌های حوزه هنری است.

مشاور عالی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان در مسیر انتقال فرهنگ و تمدن گذشتگان به نسل حاضر هم هوشمندانه است و هم تأثیرات عمیق و ماندگاری برجای می‌گذارد.

وی یادآور شد: نباید از معجزه هنر در ماندگاری فرهنگ غنی ایرانی اسلامی غافل شد و آموزش مفاهیم در قالب هنر معجزه‌ای است که در حوزه هنری به‌خوبی بدان پرداخته‌شده است.

وی اذعان داشت: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است و زبان هنر تأثیرگذارترین زبانی است که در ذهن‌ها می‌ماند.

شریف حسینی با تأکید بر اینکه هنرمندان و هنر بصری نقش مؤثری در انعکاس وقایع و دستاورد‌ها دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان استان مازندران با برپایی «نمایشگاه بوم و بَر» در به تصویر کشیدن خلاقانه ظرفیت استان مازندران به کشور بسیار هنرمندانه و متعهدانه عمل کردند.

وی تصریح کرد: حوزه هنری استان مازندران به‌خوبی توانسته با گردآوری هنرمندان متعهد و انقلابی آثار فاخری را در بخش‌های مختلف تولید نماید و انتظار می‌رود نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست در جای‌جای کشور در راستای تحول و انتقال فرهنگی برگزار گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.