تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 23:45
کد خبر : 2013

در آستانه سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛

برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» تشریح شد

برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» تشریح شد
معصومی گرجی بابیان اینکه دومین کاروان هنری «روایت حبیب» با برنامه‌های هنری از پیش طراحی‌شده از شانزدهم تا هجدهم آذرماه جاری در استان مازندران اجرا می‌شود، گفت: این رویداد به‌منظور نکوداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تدبیر شده است.

مهدی معصومی گرجی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین کاروان هنری روایت حبیب بابیان اینکه این رویداد یک برنامه هنری درباره یک دوست فرمانده و قهرمان ملی است، اظهار کرد: در همه جای دنیا برای قهرمانان خود ارزش قائل هستند.

رئیس حوزه هنری مازندران بابیان اینکه در این ویژه‌برنامه از سیره عملی و فضایل اخلاقی، دلاور مردی‌ها و سلحشوری‌های سردار حاج قاسم سلیمانی روایت خواهد شد، افزود: در این برنامه کاروانی هنری به مدت سه روز در استان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی بابیان اینکه روایت حبیب در قالب هنرهای نمایشی، تصویری، سرود، خاطره گویی، نقالی و پرده‌خوانی، شعر، رونمایی کتاب و انیمیشن، نمایش عروسکی، قصه‌خوانی، تئاتر،  نمایشگاه آثار تجسمی و کارگاه تولید آثار تجسمی در عرصه تصویرگری صورت می‌گیرد، گفت: این برنامه‌ها با حضور مردم و برای مردم برگزار خواهد شد.

معصومی گرجی به پیشینه مردمان مازندران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره و بیان کرد: دلاور مردی‌های مازندرانی‌ها زبانزد همگان است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد به مدت سه روز از ۱۶- ۱۸ آذر با همکاری صداوسیمای مرکز مازندران،  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سپاه کربلا و دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، افزود: ۴۰ هنرمند با همراهی عوامل اجرایی پای‌کار عملیاتی شدن این رویداد فرهنگی هنری در مازندران هستند.

معصومی گرجی بابیان اینکه روایت حبیب علاوه بر مازندران در ۹ استان دیگر کشور نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: هشت برنامه در قالب این رویداد تدارک دیده شد.

وی از برگزاری برنامه سفیر روایت حبیب خبر داد و اضافه کرد: این برنامه در مقبره شهدای گمنام نکا، گلزار شهدای قراخیل قائم‌شهر و بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود.

معصومی گرجی بابیان اینکه برنامه پاورقی با محوریت نقد کتاب «برای زین أب» زندگی‌نامه شهید محمد بلباسی از شهدای حماسه خان طومان سوریه نیز با حضور دومین کاروان هنری روایت حبیب تدارک دیده شد، گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس نیز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی،  نماینده ولی‌فقیه در مازندران  در مصلی امام خمینی رحمت‌الله علیه ساری افتتاح می‌شود.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب باهدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با ایثار و رشادت‌های سردار سلیمانی خبر داد  و افزود: همچنین شب خاطره را نیز در سالن الغدیر سپاه کربلا خواهیم داشت.

معصومی گرجی با تأکید بر اینکه تلاش داریم به سهم خود در زنده نگه‌داشتن یاد فرمانده بزرگ مقاومت سردار سلیمانی، گامی برداشته باشیم، گفت: این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

بنابراین گزارش دومین کاروان هنری «روایت حبیب» از ۱۱ آذرماه آغازشده و تا ۱۳ دی‌ماه در ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.