تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 23:43
کد خبر : 1082

نماینده ولی‌فقیه:

از گذشته عبرت بگیرید

از گذشته عبرت بگیرید
نماینده ولی‌فقیه در مازندران با ابراز تأسف از سرنوشت اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری، گفت: شورای ششم ساری باید از سرنوشت شورای قبلی درس عبرت بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری با وی افزود: پایان کار شورای ششم نباید آسیب حیثیتی همانند شورای پنجم داشته باشد  و این شورا اصلاً نباید مثل شورای گذشته باشد و باید از شورای قبلی عبرت بگیرد.

وی با اظهار این‌که پایان عزتمندی مسئولان موضوع مهمی است که در نظام جمهوری اسلامی باید فرهنگ‌سازی شود، گفت: پایان عمر خدمتی و مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی باید آبرومندانه و عزتمندانه باشد نه همراه با رسوایی. حیف است ما کشور و شهر شیعه هستیم، اما در شهرداری و شورای مرکز استان و دیگر شهرهای استان شاهد جرم فساد و اختلاس بعضی‌ها در شهرداری و شورای شهر باشیم که انعکاس بدی علاوه بر اشخاص برای  تشییع دارد.

امام‌جمعه ساری وجود اخلاص، همدلی، وحدت، سازگاری و انسجام را در مسئولیت جمعی ضروری دانست و افزود: تلاش جهادی و فعالیت میدانی برای شورای جدید یک امری مهم است و مسئولیت‌ها در شورای شهر و شهرداری‌ها نباید همراه با رسوایی و خجالت‌آور باشد.

محمدی لائینی یکی از تخلفات در شورای قبلی شهر ساری را که نیازمند پیگیری و شفاف‌سازی دانست، جذب نیروی انسانی مازاد دانست و اظهار داشت: حضور سه هزار نیروی انسانی مازاد در شهرداری ساری باعث تأسف است و  باید یقه متخلفانی که این حجم نیروهای مازاد را بر شهروندان و  بیت‌المال تحمیل کرده‌اند، گرفته شود.

وی افزود: باید مشخص شود مازاد نیروی انسانی در شهرداری ساری را  چه کسی بر شهروندان و  بیت‌المال تحمیل کرده است؟ باید این تخلف از راه قانونی پیگیری و یقه متخلفان را بگیرید و حداقل شما راه آنان را نروید و باری بر بارها اضافه نکنید.

امام‌جمعه ساری با استناد به اظهارات یکی از اعضای شورا درباره آمار نیروی انسانی شهرداری ساری و مقایسه آن با شهرداری گرگان، اظهار داشت: شهرداری گرگان که جمیعت بیشتر از ساری دارد با ۲ هزار نیرو کار می‌کند، اما شهرداری  ساری با پنج هزار نیرو و مطمئناً درآمدی که باید برای ارائه خدمات به شهروندان هزینه شود، در شهرداری ساری صرف حقوق و مزایا کارکنان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اگر من به‌جای شما باشم، خوابم نمی‌برد. به خاطر دلسوزی و جواب در آخرت خیلی باید تلاش کنید تا رضایتمندی  مردم ساری را به دست بیاورید و برای این منظور باید باهم وحدت و انسجام داشته باشید و طبق قانون و مقررات باهم بسازید و شورا را مدیریت کنید.

امام‌جمعه ساری بر ضرورت احترام به حقوق شهروندان توسط اعضای شورای شهر و همچنین در مصوبات شورا تأکید کرد و افزود: هر یک از اعضای شورای شهر هر شعار و برنامه‌ای را که در زمان تبلیغات انتخاباتی ارائه کرده باید عملیاتی کند چراکه مردم عملکرد شمارا رصد می‌کنند.

وی همچنین خواستار آسیب‌شناسی جدی عملکرد شورای پنجم شهر ساری و مشکلات شهرداری شد و گفت: مردم از شهرداری ناراضی هستند. باید مشخص شود روزنه فساد در شهرداری‌ها کجا است؟ شورای ششم با آسیب‌شناسی می‌تواند عملکرد عزتمندانه داشته باشد تا نگاه منفی شهروندان به شهرداری و شورای شهر ساری تغییر کند.  نماینده ولی‌فقیه در مازندران یکی از مشکلات مردم در شهرداری را اطاله امور برشمرد و افزود: شورا باید دلایل معطل و طولانی شدن شهروندان برای گرفتن  پروانه و ساخت غیرقانونی در شهرداری را پیگیری کنید.

وی یکی از وظایف شورا را آسیب‌شناسی تمامی مناطق شهری و رعایت عدالت در توسعه شهری دانست و تأکید کرد: شورا باید چشم‌انداز آینده شهری را ترسیم کند. تعرض به اماکن عمومی شهری به‌ویژه بستر و حریم رودخانه‌ها باید با دقت و جدیت پیگیری شود و نباید در آن زمینه باکسی تعارف داشت. (ایرنا)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.