تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 18:27
کد خبر : 242

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

آمریکا باید از منطقه بیرون برود

آمریکا باید از منطقه بیرون برود
نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام‌جمعه ساری با اظهار اینکه دستاورد حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به جزء رشد تولید مواد مخدر، کشته شدن بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی و آوارگی صدها هزار خانوار نبوده است، گفت: امروز بیرون انداختن آمریکا اصل محوری برای همه مردم کشورهای منطقه شده است.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری افزود:  فارغ از هرگونه اظهارنظر از حضور طالبان در افغانستان آمریکاییان باید از همه کشورهای منطقه به‌ویژه خلیج‌فارس نیز بیرون برود، اینجا مال مردم منطقه است.

وی با ذکر این نکته که  در این شرایط واضح حضور پر مخرب آمریکایی‌ها در منطقه برخی‌ها در داخل کشور تفکر خط سازش با آمریکا را فریاد  می‌زنند که جای بسی تأسف است، ادامه داد: نباید فریب این مسائل را بخوریم، امروز بیرون کردن آمریکا یک اصل محوری برای همه مردم منطقه به‌خصوص برای ملت ایران شده است.

امام‌جمعه ساری تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مستضعفان منطقه و جهان خواهان برون رفتن آمریکا در این منطقه است و باید آمریکا را بیرون برانیم.

محمدی لائینی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت حفظ عزاداری امام حسین (ع) بر اساس روایت واقعی از دشت کربلا اشاره کرد و بیان داشت: از  هرکسی که در ایام ماه محرم ابراز اندوه و غم برای امام حسین ویاران باوفایش می‌کند، انتظار این است که نسبت به اهل‌بیت تقوای واقعی داشته باشند، یعنی زبان، چشم و گوش همه افراد ارادتمند به  اهل‌بیت (ع) نیز باید  تقوا و معرفت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: عزاداری‌ها باید بامعرفت  و باتقوا همراه باشد، ایام مصیبت و عزا است و خداوند دستور داده است که صاحب‌عزا که دوستداران اهل‌بیت هستند، باید راه این پیروان واقعی را ادامه بدهند و امیدواریم همه ما مانند امام حسین (ع) روسفید و با شهادت به محضر خداوند برویم.

وی بابیان  اینکه روایت گری واقعی از واقعه کربلا در ماه محرم  باید داشته باشیم تا دشمنان جای ظالم و مظلوم را عوض نکنند، اظهار داشت: اگر امروز واقعیت کربلا را به‌درستی تبلیغ کنیم، عزاداری‌ها ماندگارتر می‌شود پس همه باید مراقبت کنیم تا  این سرمایه تبدیل به تحریف، تضییع، تحلیل و یا خدای‌نکرده تعطیل نشود.

محمدی لائینی به اول شهریور که  در تقویم جمهوری اسلامی روز پزشک نام‌گذاری شده است، اشاره کرد و گفت: باید این روز را به همه کادر درمان تبریک صمیمانه گفت و قدردان آنان باشیم، پزشکان به همراه کادر درمان از حدود ۲ سال گذشته که شیوع ویروس کرونا را شاهد هستیم، بیشترین زحمات را کشیدند، همه باید قدردان زحمات آنان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.