تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 22:17
کد خبر : 1523

سرپرست روابط عمومی شرکت گاز مازندران:

وظیفه ما مصرف بهینه گاز طبیعی است

وظیفه ما مصرف بهینه گاز طبیعی است
اگر مردم راهکار‌های کاهش مصرف گاز را جدی بگیرند و تنها یک درجه دمای اتاق را کاهش دهند بیش از ۶ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود.

سید حمزه عمادی سرپرست روابط عمومی شرکت گاز مازندران گفت: تأمین انرژی پایدار گاز یکی از اهداف مهم و استراتژیک شرکت گاز استان مازندران بوده و این شرکت با تلاش و همت نیروهای خدوم و تلاشگر موفق شده چتر گاز طبیعی را در تمام شهرها و روستاهای استان بگستراند.

وی افزود: هرچند اولویت اصلی شرکت گاز تأمین گاز مشترکان خانگی است ولی همراهی و مساعدت مشترکین عزیز می‌تواند رهگشای طی کردن آسان این مسیر خدمت باشد ازاین‌رو  بایستی صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی سرلوحه زندگی ما قرار گیرد و درصورتی‌که این روند مصرف ادامه‌دار باشد ضمن مشکل در تأمین گاز پایدار برای بخش خانگی مجبور به قطع گاز واحد‌های صنعتی و تولیدی خواهیم شد.

وی با تأکید بر صرفه‌جویی گاز در ادارات افزود: هم‌اکنون نیز رعایت بخشنامه دولت در خصوص صرفه‌جویی در ادارات استان از سوی بازرسان شرکت گاز مورد پایش قرارگرفته است.

عمادی در مورد وضعیت ذخایر گاز طبیعی در ایران گفت: واقعیت امر این است که ایران عزیزمان دارای ذخایر بسیار غنی گاز طبیعی است ولی عملیات استخراج، پالایش، انتقال و توزیع آن فرآیند پیچیده‌ای را طی می‌کند تا به دست مصرف‌کننده برسد.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: ساخت یک پالایشگاه علاوه بر تأمین مالی فراوان نیاز است زمان طولانی برای ساخت آن صرف شود و در این برهه زمانی خاص و ویژه تنها وظیفه ما مصرف بهینه گاز طبیعی است.

سرپرست روابط عمومی شرکت گاز مازندران ضمن عنوان این موضوع که ایران پس از آمریکا، روسیه و چین  چهارمین مصرف‌کننده گاز طبیعی در دنیاست اظهار داشت: عوامل زیادی در مصرف بالایی انرژی دخیل هستند که می‌توان به عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، اتلاف زیاد گاز طبیعی در موتورخانه‌ها، مراکز تجاری و دولتی، بروز نبودن تجهیزات و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و هدر رفتن انرژی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: اگر مردم راهکار‌های کاهش مصرف گاز را جدی بگیرند و تنها یک درجه دمای اتاق را کاهش دهند بیش از ۶ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود و این کاهش مصرف، کمک قابل‌توجهی در پایین آمدن مبالغ صورت‌حساب‌های گاز مصرفی مشترکین خانگی ایفا خواهد کرد.

سید حمزه عمادی افزود: از ابتدای آذر، قبض مشترکان پرمصرف یا بد مصرف خانگی توسط شرکت ملی گاز ایران به نحوی محاسبه می‌شود که مبالغ قبوض مشترکان پرمصرف بسیار بالا خواهد بود و ما وظیفه‌داریم این موضوع را به اطلاع مردم استان برسانیم.

وی در پایان از مردم درخواست کرد تا نهایت صرفه‌جویی را در مصرف گاز طبیعی داشته باشند و به شرکت گاز کمک کنند تا امکان پایداری و استمرار گازرسانی برای همه مردم استان فراهم شود و در راستای هدف استراتژیک مصرف بهینه گاز طبیعی  از همه فعالان حوزه صنعت و استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها و رسانه‌های استان دعوت کرد که با ارائه راهکارهای کاربردی و نظرات ارزنده شرکت گاز استان مازندران را یاری دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.