تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 13:54
کد خبر : 2375

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی:

مازندران بخشی از هویت ایران اسلامی است

مازندران بخشی از هویت ایران اسلامی است
همان‌گونه که تاریخ و تمدن برای ما مهم است، آنچه را که تاریخ و ارزش‌های فرهنگی را شکل می‌دهند نیز مهم و حائز اهمیت هستند.

عبدالناصر درخشان نماینده سیستان و بلوچستان حوزه انتخابیه‌ی ایرانشهر بزرگ در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران «نمایشگاه بوم و بَر» گفت: میراث گرانبهای آداب و سنن و فرهنگ و هنر که از پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته‌شده، همان‌گونه که برای ما مهم و ارزشمند است برای نسل‌های آینده نیز مهم و ارزشمند است.

وی اظهار داشت: وقتی صفحات تاریخ را ورق می‌زنیم شاهد آداب‌ورسوم و سنت‌هایی هستیم که نیاکان ما برای ما به‌جا گذاشته‌اند و امروز وظیفه‌ی ماست که هویت فرهنگی خود را به‌عنوان یک میراث بزرگ به نسل آینده انتقال دهیم.

وی بیان داشت: در دنیا ایران اسلامی را بافرهنگ غنی و تمدنی بزرگ می‌شناسند و این افتخار به جهت گوناگونی و تنوع فراوان قومیت‌ها با هزاران سال تاریخ و تمدن است.

عبدالناصر درخشان خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از تاریخ و هویت ایران اسلامی در مازندران جای دارد که فرهنگ، زبان و سبک زندگی مردمان این دیار حاکی از این مدعاست.

نماینده مردم ایرانشهر بزرگ در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مازندران در طول تاریخ و حتی در حال حاضر یکی از استان‌های تأثیرگذار کشور به شمار می‌رود افزود: مازندران نه‌تنها برای اقلیم و آب‌وهوای خوشش زبانزد است، بلکه تمایز مازندران به جهت مردمان بزرگ و فرهنگ غنی این مرزوبوم است.

وی اذعان داشت: مازندران بخشی از هویت بزرگ فرهنگ ایرانی است که همیشه در کنار سایر قومیت‌ها بوده است.

عبدالناصر درخشان تصریح کرد: هنر ابزار مهم و تأثیرگذار در انتقال آموزه‌ها، مفاهیم و پیام‌های نسل گذشته برای تربیت نسل جدید است و حوزه‌ی هنری می‌تواند دراین‌بین نقش بسزایی ایفا کند.

لازم به ذکر است «نمایشگاه بوم و بَر» به مناسبت روز و هفته مازندران در سالن نمایشگاه خانه ملت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.