تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 2:57
کد خبر : 1984

قدردانی وزیر نیرو از اقدامات مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان

قدردانی وزیر نیرو از اقدامات مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان
موفقیتی دیگر برای شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان؛ تقدیر وزیر نیرو از اقدامات دکتر موسوی تاکامی در عبور موفق از پیک 1401.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، دکتر علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو  در آیین قدردانی از تلاشگران صنعت برق با اهدا لوح تقدیر، از اقدامات دکتر موسوی تاکامی در تأمین برق پایدار در دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۱ قدردانی کرد.

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است، خدای متعال را شاکریم که در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت خدمتگزار در اولین سال دولت مردمی سیزدهم با تلاش‌های جنابعالی و همکاران آن شرکت توانستند با تأمین برق پایدار در دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۱ رضایت مردم عزیزمان را جلب نمایید.

وزیر نیرو در ادامه افزود: لذا به‌پاس قدردانی از اقدامات ارزشمند آن شرکت در زمینه آمادگی شبکه انتقال و فوق توزیع و اجرای برنامه‌های مدیریت بار و همکاری و تعامل مؤثر دیسپاچینگ مناطق با دیسپاچینگ ملی که موجب حفظ پایداری شبکه سراسری و تأمین برق مطمئن گردید، این لوح تقدیر به‌رسم یادبود تقدیم می‌شود.

امید است با توکل به خداوند منان و تداوم فعالیت‌ها و اقدامات، کماکان عملکرد برتر آن شرکت استمرار یابد و همواره درراه خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشید.

وزیر نیرو در این آیین از مازندران و گلستان به‌عنوان مناطق دارای پتانسیل توسعه شبکه یادکرد.

گفتنی است؛ با مدیریت جهادی و انقلابی دکتر موسوی تاکامی و مجموعه خدوم و زحمتکش شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، تابستان ۱۴۰۱ هیچ‌گونه خاموشی در استان اعمال نشد و شاهد ارائه برق پایدار به مشترکان محترم مازندرانی بودیم.

ظرفیت تولید برق بیش از ۷ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

وزیر نیرو در آیین قدردانی از تلاشگران صنعت برق با اشاره به تدوین هفت سرفصل در قالب ۱۴۰ برنامه برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۲، گفت: بر اساس پیش‌‌بینی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، بیش از ۷ هزار مگاوات برق نسبت به سال گذشته به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد.

علی‌اکبر محرابیان در همایش مدیران صنعت برق که در راستای برنامه‌ریزی گذر از اوج مصرف برق در سال ۱۴۰۲ و تقدیر از عوامل اجرایی گذر موفق در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: با بهره‌مندی از تجارب ارزشمند و مدیریت هدفمند، بسیاری از اقداماتی که در نگاه نخست غیرممکن به نظر می‌رسد، عملیاتی می‌شوند.

محرابیان گفت: بر اساس پایش‌ها و برآوردهای صورت گرفته در تابستان سال جاری، پیش‌بینی یک نا ترازی ۲۰ هزار مگاواتی داشتیم به این معنا که چنانچه کمافی‌السابق شاهد رشد مصرف بودیم، امروز با یک نا ترازی ۲۰ هزار مگاواتی روبرو می‌شدیم؛ پیک تقاضا در کشور ما تقریباً به عدد ۷۰ هزار مگاوات نزدیک شده بود و ۲۰ هزار مگاوات حدود ۲۳- ۲۴ درصد کل تقاضا را شامل می‌شود و با این تفاسیر نا ترازی بین تولید و تقاضا عدد بزرگی را نشان می‌داد.

وی یادآور شد: امروز در کشورهای اروپایی به دلیل مشکل تأمین سوخت از سمت روسیه، با نا ترازی کمتر از برق ایران در انرژی مواجه شده‌اند اما بااین‌وجود با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند، به‌طوری‌که در اقتصاد، رفاه اجتماعی و پارامترهای مختلف توسعه‌یافتگی این کشورها با چالش روبرو شده‌اند؛ این در حالی است که متخصصان ایرانی باهمت، مدیریت و غیرت اقدامات ارزنده‌ای را صورت دادند تا کشور در این زمینه با مشکلی مواجه نشود.

وزیر نیرو بر ضرورت مدیریت شرایطی که در زمستان سال جاری، پیش‌رو داریم تأکید کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ تا سال جاری، تأمین سوخت به‌خصوص سوخت گاز برای نیروگاه‌ها به دلیل افزایش قابل‌توجه مصارف خانگی با کمبود روبرو خواهد شد و با مدیریتی که در بخش گاز می‌شود، برای نیروگاه‌ها ناگزیر باید از سوخت مایع استفاده شود که این امر نیز با ظهور مشکلاتی که در توزیع و تأمین وجود دارد نیاز به مدیریت دقیق و مناسب دارد.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در سال گذشته برای مدیریت سوخت و مخازن صورت گرفت، ابراز داشت: در چارچوب مدیریت کارآمد خوشبختانه سال گذشته را در این حوزه بدون هیچ‌گونه مشکلی گذراندیم. در فصل سرمای پیش‌رو بی‌تردید با در نظر گرفتن این مسئله که گفته می‌شود ظرفیت جدیدی برای تأمین گاز کشور اضافه نشده، مصارف خانگی رشد خواهد کرد، در چنین شرایطی مدیریت در بخش نیروگاهی و مدیریت شبکه بسیار حائز اهمیت است تا به‌واسطه برنامه‌ریزی مؤثر و اقدامات پیش‌بینی‌شده، از زمستان سال ۱۴۰۱ نیز بدون هیچ‌گونه محدودیت و مشکلی عبور کنیم.

در پایان این نشست، وزیر نیرو از مدیران عامل منتخب به نمایندگی از شرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع برق و تولید نیروگاه‌ها در راستای گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ تقدیر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.