تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 0:47
کد خبر : 1565

قضاوت ناعادلانه بر ورزش سوادکوه

قضاوت ناعادلانه بر ورزش سوادکوه
شهرستان سوادکوه سالهاست از نظر مدیریتی و صنعتی با پیشوند کمتر توسعه یافته خطاب می شود. ولی آنچه تاکنون توانست این سرزمین کهن را سرپا نگه دارد، نیروی انسانی زحمتکش و دلسوز است.

استعدادهای درخشان در زمینه های متفاوت و در دوران مختلف همیشه باری از دوش سرزمین مادری برداشته اند و کم‌کاری تصمیم‌گیران و متولیان مدیریت شهرستان را جبران کرده اند، ورزش نیز از این دایره خارج نیست.

ورزش شهرستان هیچگاه از تک ستاره ها و حرکت های تاثیر گذار خالی نبوده است. کشتی، والیبال ، فوتبال، تکواندو، کاراته و بسیاری دیگر از رشته‌های ورزشی همیشه با نام سوادکوه عجین شده‌اند و تیم‌های استانی و بعضاً ملی در رده های مختلف و سطوح گوناگون، از سرمایه های انسانی این شهرستان ارتزاق کرده اند.

شهریور امسال و بعد از دوران سنگین کرونا و در جریان مسابقات کشتی نونهالان استان مازندران (یادواره مربی فقید ذبیح الله محمدی) تیم کشتی زیراب با کسب یک مدال طلا و یک نقره و مقام های چهارم تا هشتم توانست بالاتر از تیم های ساری ، قائم شهر و جویبار رتبه سوم تیمی را به دست آورد .

مقامی که بالاتر از قدرت‌های سنتی استان بود ولی انگار این موضوع به مذاق برخی از کارشناسان خوش نیامد و یا این که بدون اطلاع کافی از این مسابقات اظهار نظرهای ناعادلانه ای کردند .

همچنین تیم کشتی نونهالان پل سفید هم با ترکیبی کامل پنجه در پنجه ی دیگر کشتی گیران انداخت و این یعنی دو تیم از شهرستان سوادکوه با قدرت و جدیت در این مسابقات شرکت داشتند.

مجری برنامه ورزش مازندران که خود از کارشناسان کشتی و فردی رسانه‌ای در حوزه کشتی است، با قضاوتی که نمی‌دانیم به عمد بود یا از سر ناآگاهی، تعداد کشتی گیران از دو شهر زیراب و پل سفید را به زور یک نفر اعلام کرد و این موضوع رو به ضعف مفرط ورزش سوادکوه نسبت داد .

جناب آقای عبداللهاشم پور؛ سوادکوه دو تیم آنهم با ترکیب کامل به این مسابقات اعزام کرد و سابقه آن هم در آرشیو مسابقات موجود است. دلیل این اظهارنظر تا حدودی خصمانه چیست؟

از شما به عنوان مطلع در امور کشتی که شماره شناسنامه کشتی‌گیران داخلی و خارجی را هم می دانید، بعید است این گونه به تخریب ورزش سوادکوه که شاید تنها دلخوشی جوانانش باشد می‌پردازید.

حرف‌های شما درباره ورزش سوادکوه به خصوص کشتی به وضوح شنیده شد و حداقل انتظار ورزش دوستان و کشتی گیران شهرستان سوادکوه این است که در همان برنامه تلویزیونی از ساحت مردم شهرستان محروم ولی با استعداد سوادکوه عذرخواهی شود و با رجوع به آرشیو مسابقات کشتی نونهالان استان حقایق به درستی مطرح گردد.

باور کنید از بین بردن انگیزه و دلخوشی علاقمندان به کشتی و زحمتکشان این عرصه بسیار راحت است. اگر دل در گروی ورزش استان دارید از تریبون صدا و سیما به‌نفع ورزش استان به خصوص شهرستان‌های دور از مرکز استفاده نمایید.

مردم سوادکوه برنامه بعدی شما را با انتظار عذر خواهی از جانب حضرتعالی نظاره‌گر خواهند بود.

سیدداوود رسولی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.