تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 18:44
کد خبر : 2417

نایب رئیس مجلس:

قانون تعیین سن بازنشستگی باید اصلاح شود

قانون تعیین سن بازنشستگی باید اصلاح شود
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما برای تعیین سن بازنشستگی سقف کارگری و کارمندی را یکی بگذاریم اشتباه است و این موضوع باید اصلاح شود و تفاوت‌ها مدنظر قرار گیرد.

عبدالرضا مصری در حاشیه دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مازندران که در کرمانشاه در حال برگزاری است، درباره آخرین وضعیت افزایش سن بازنشستگی گفت: ممکن است کارمندان با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری یعنی درحالی‌که ۳۰ سال سن دارند مشغول به کار شوند و اگر ۳۰ یا ۳۵ سال کار کنند سن آن‌ها به ۶۵ سالگی می‌رسد و بازنشسته می‌شوند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه کارگری با یک‌فاصله ۱۰ ساله نسبت به کارمندان وارد بازار کار می‌شوند، یعنی معمولاً در زمان آغاز به کار ۲۰ سال سن دارند، حال اگر بنا باشد در ۶۵ سالگی بازنشسته شوند باید ۴۵ سال کار کنند و این اشتباه است.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: این اشتباه محاسباتی با تعریف یک “یا” حل می‌شود؛ باید در قانون گفته شود فرد “یا” باید ۳۰ سال کار کند و “یا” به ۶۵ سالگی برسد و به هرکدام از شرایط که رسید باید بازنشسته شود.

مصری خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون بر این اساس و تفاوت قائل شدن بین جامعه کارگری با کارمندی مشکل حل می‌شود و هیچ‌کدام از این اقشار در این مسئله مشکلی نخواهند داشت./ ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.