تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 13:34
کد خبر : 2372

یزدی خواه نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ظرفیت‌های فرهنگی مازندران بی‌بدیل است

ظرفیت‌های فرهنگی مازندران بی‌بدیل است
 تمدن چندین هزارساله‌ی مازندران نشان از ظرفیت‌های بی‌بدیل این استان در تمام عرصه‌ها به‌ویژه فرهنگ و هنر دارد.

سید علی یزدی خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران «نمایشگاه بوم و بَر» گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی، نهادی تخصصی در شاخه‌های هنر و ادبیات بوده که به تولید محصول و ترویج عرضه‌های هنر و ادبیات انقلاب اسلامی در جامعه است.

وی افزود: دیرینه‌ی تمدنی مازندران و مطالعه‌ی تاریخ این کهن دیار نشان می‌دهد که این سرزمین زادگاه علما، سرداران، پهلوانان، هنرمندان و … است که هرکدام در زمان حیات خود منشأ آثار و برکات بی‌شماری بوده‌اند.

یزدی خواه بیان داشت: شناسایی و مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی این مفاخر و تولید آثار هنری با محوریت این افراد می‌تواند انتقال‌دهنده‌ی فرهنگ غنی این دیار به نسل حاضر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد حوزه هنری، تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی و انقلابی در زمینه‌های مختلف است و باید از این ظرفیت برای معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برد.

وی یادآور شد: حوزه هنری مازندران به دلیل جایگاه و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود همواره یکی از جریان سازترین استان‌های کشور در زمینه تولید آثار هنری بوده است که می‌طلبد مسئولین نگاه ویژه‌ای به این استان برخوردار داشته باشند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حوزه هنری خود ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: استفاده از زبان هنر برای تبیین مبانی انقلاب با فعالیت رسمی حوزه هنری در سال ۶۰ دستاوردهای بسیاری برای کشور در عرصه هنر ارزشی و انقلابی رقم‌زده است.

لازم به ذکر است «نمایشگاه بوم و بَر» به مناسبت روز و هفته مازندران در سالن نمایشگاه خانه ملت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.