تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 0:34
کد خبر : 1389

دبیر ستاد امربه‌معروف مازندران:

وظیفه شورای امربه‌معروف تقویت فرهنگ مطالبه گریست

وظیفه شورای امربه‌معروف تقویت فرهنگ مطالبه گریست
مهرداد محمدی در همایش مسئولان شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: موضوع تقویت فرهنگ مطالبه گری و روحیه مسئولیت‌پذیری در دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و درمانی، بر عهده شورا‌های امربه‌معروف و نهی از منکر می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، همایش مشترک مسئولان دبیرخانه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور مهرداد محمدی دبیر این ستاد در مجتمع خزر آباد ساری برگزار شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد و نام شهدا به‌ویژه شهدای حوزه سلامت، عنوان داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر جزو مهم‌ترین واجبات الهی است که آیات متعدد قرآن کریم و احادیث معتبر از امامان معصوم (ع) نسبت به آن تأکید داشته‌اند.

محمدی بابیان اینکه مقام معظم رهبری از دهه ۷۰ ضرورت تشکیل دولت و جامعه اسلامی را مورد تأکید داشتند، افزود: معظم له در همان سال‌ها با تشکیل ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر برای تحقق این موضوع نیز موافقت نمودند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکیددارند که این ستاد وظیفه احیاگری در این زمینه را عهده‌دار است و برای ترویج و عمومی‌سازی این فریضتین در جامعه می‌بایست از ظرفیت تمامی دستگاه‌های حاکمیتی و توان تشکل‌های مردمی بهره‌گیری شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران بابیان این نکته که ورود ستاد در سال‌های آغازین تأسیس به حوزه اجرایی آسیب‌هایی را به همراه داشته، تصریح کرد: این فریضتین را نباید محدود به قشری خاص از جامعه و موضوعات محدود بدانیم، بلکه این وظیفه‌ای است همگانی که لایه‌های مختلف جامعه عهده‌دار آن هستند و در تمامی شئون می‌بایست نسبت به احیای آن اقدام نمود.

محمدی که به نیابت از دکتر هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد کشور در این همایش حضور یافت بابیان اینکه دوره تحولی ستاد بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار داشت: تجربه ثابت نموده هر آنجا که به منویات ایشان جامه عمل پوشاندیم توفیقات خوبی در آن حوزه برای نظام اسلامی حاصل‌شده است. وی امربه‌معروف و نهی از منکر را واجبی همگانی و وظیفه‌ای بر دوش همه آحاد ملت عنوان و تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم تنها گروهی خاص در جامعه نسبت به این موضوع اقدامات داشته باشند.

محمدی بابیان اینکه مقام معظم رهبری این دو فریضه را واجبی اخلاق مدار و اخلاق ساز می‌دانند که پایه و اساس آن می‌بایست اخلاق باشد، افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر دربرگیرنده همه معروفاتی است که ازنظر عقل، عرف و شرع مقدس باشد که مخاطب اصلی آن‌هم همه اجزای جامعه هستند. دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران بابیان اینکه برنامه‌ریزی ستاد در دوره تحولی بر اساس نظرات مردم و افکار سنجی‌های صورت گرفته توسط ستاد با همکاری دانشگاه تهران می‌باشد، عنوان داشت: قاطبه مردم اعتقاددارند علاوه بر دستگاه‌های حاکمیتی، عامه مردم نیز در قبال یکدیگر مسئولیت دارند و نباید نسبت به اتفاقات پیرامون خود بی‌تفاوت باشند.

وی با تأکید بر آنکه نهادسازی تخصصی یکی از اقدامات ستاد است که ذیل معاونت اجتماعی و مطالبه گری دنبال می‌شود، تصریح کرد: ایجاد تشکل‌های احیاگران امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه‌های تخصصی ازجمله مبارزه با فساد، تذکر به مسئولان و … در دستور کار ستاد قرار دارد. محمدی بابیان اینکه در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر و برای ترویج این فریضتین آموزش‌های لازم به افراد متقاضی فعالیت در این بخش در دستور کار ستاد است، خاطرنشان ساخت: طرح ملی آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر بر اساس آرا و نظرات علامه شهید مطهری با تدریس جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد کشور تاکنون ۱۸ جلسه به‌صورت ویدئوکنفرانس از سوی ستاد برگزارشده است که یکی از اهداف آن ایجاد نظام فکری جامع در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر در سراسر کشور می‌باشد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران به تشکیل قرارگاه احیا بینش امربه‌معروف و نهی از منکر با همکاری ستاد و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و بیان داشت: این موضوع می‌تواند در سایر دانشگاه‌های کشور نیز در دستور کار قرار گیرد. این مسئول به بحث مطالبه گری و تقویت فرهنگ مطالبه گری و روحیه مسئولیت‌پذیری در دستگاه‌های اجرایی اشاره و اظهار داشت: این موضوع می‌بایست توسط شورا‌های امربه‌معروف و نهی از منکر نهادینه‌سازی شود. محمدی با تأکید بر آنکه ما در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به دنبال به کمال رساندن این فریضتین هستیم، افزود: این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه آمر به معروف و ناهی از منکر تقوای الهی و عدالت را مبنای کار خود قرار دهد و خود فرد نیز عامل باشد و نگاه دلسوزانه نسبت به این موضوع داشته باشد.

وی به موضوع عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و درمانی اشاره و تصریح کرد: مجریان این بخش در سطح دستگاه‌ها باید عامل به قوانین مرتبط در این زمینه به‌ویژه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند و نقش اپوزیسیون به خود نگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.