تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 16:02
کد خبر : 2202

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:

ساخت ۱۳ هزار مسکن در روستاهای مازندران

ساخت ۱۳ هزار مسکن در روستاهای مازندران
طرح جهش تولید مسکن روستایی از سال گذشته شروع‌ و ساخت ۱۳ هزار مسکن در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۹ هزار واحد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، درباره طرح جهش تولید مسکن روستایی، گفت: این طرح از سال گذشته شروع‌شده که در این زمینه ساخت ۱۳ هزار مسکن در دستور کار قرار گرفت و ۹ هزار واحد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم، اظهار کرد: بر اساس سرشماری انجام‌شده تعداد ۳ هزار و ۶۷۱ روستا داریم که دراین‌بین روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۲ هزار و ۴۵۶ روستاست که برای همه طرح هادی تهیه شود.

وی بابیان اینکه همه روستاهای مازندران دارای طرح هادی روستایی هستند، افزود: همچنین تعداد طرح‌های بازنگری شده یک هزار و ۱۷۱ روستاست که طرح ۱۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید بازنگری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، اضافه کرد: همچنین چهار روستای وزوار گلوگاه، ارزت بهشهر، میچ رامسر و کرسام ساری به‌عنوان روستاهای دارای بافت باارزش روستایی و ۱۲ روستای مازندران به‌عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند.

آسمانی‌مقدم بابیان اینکه از سال ۱۴۰۰ بحث صدور سند در دستور کارداریم، گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۴ جلد در روستاها بود و ۴ هزار و ۳۸۷ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت درمجموع ۱۹ هزار و ۳۹۱ جلد سند صادر کردیم.

وی، یادآور شد: از تعداد ۲ هزار و ۹۵ منظومه روستایی که در ۵۸ روستا اجراشده است؛ به این صورت که خدمات به‌صورت متمرکز در بحث اجتماعی و اشتغال دیده می‌شود‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، اظهار کرد: از محل اعتبارات قیر مصرفی، ۶۵۰ میلیارد و ۳۹۸ میلیون برای استان تخصیص دادیم که طی کمتر از دو سال حدود ۴۱۳ کیلومتر اجرای آسفالت در بافت روستاها داشتیم و هنوز در حال اجرا داریم.

آسمانی‌مقدم درباره طرح جهش تولید مسکن روستایی، گفت: این طرح از سال گذشته شروع‌شده که در این زمینه ساخت ۱۳ هزار مسکن شروع‌شده که ۹ هزار واحد آن به مرحله بهره‌برداری و تکمیل رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.