تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 17:45
کد خبر : 283

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

طبابت مقوله‌ای فراتر از یک شغل است

طبابت مقوله‌ای فراتر از یک شغل است
بر خود وظیفه می‌دانم ضمن تبریک فرارسیدن روز پزشک و داروساز، مراتب سپاس قلبی خویش و بیمه‌شدگان عزیز سازمان بیمه سلامت ایران را از حسن عملکرد و زحمات شبانه‌روزی و بی‌منت کادر ایثارگر درمان به‌ویژه پزشکان و داروسازان در مواجهه و مبارزه‌ی با بیماری کرونا اعلام نمایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران به مناسبت روز پزشک و داروساز پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است (مائده ۳۲)

طبابت مقوله‌ای فراتر از یک شغل است، حرفه‌ای مقدس و برخاسته از فطرت پاک انسان‌هایی چون بوعلی سینا، حکیم و طبیب حاذق و نامدار ایرانی است. سلامتی جامعه، پیش‌شرط توسعه است و جامعه سالم زمینه‌ساز شکوفایی کشور در همه ابعاد و زمینه‌هاست.

نام‌گذاری اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا به‌عنوان روز پزشک و پنجم شهریور، زادروز دانشمند بزرگ، زکریای رازی، روز داروساز، فرصتی است که دگربار از سپید جامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می‌بخشند یادی شود. لکن به استناد حدیث شریف امام رضا (ع):مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلوقِینَ لَمْ یَشکُرِ اللّهَ عَزَّ وَ جَلَّ  بر خود وظیفه می‌دانم ضمن تبریک فرارسیدن روز پزشک و داروساز، مراتب سپاس قلبی خویش و بیمه‌شدگان عزیز سازمان بیمه سلامت ایران  را از حسن عملکرد و زحمات شبانه‌روزی و بی‌منت کادر ایثارگر درمان به‌ویژه پزشکان و داروسازان در مواجهه و مبارزه‌ی با بیماری کرونا اعلام نمایم.

یقیناً تلاش‌های بسیار باارزش شما، بیانگر اهمیت غیرقابل‌انکار ارزش خدمات سلامت در جامعه  بوده و هم اجر الهی را در پی خواهد داشت. بدیهی است اجر این اعمال صالح خارج از حیطه سپاسگزاری انسانی بوده و تنها در ید قدرت لم‌یزلی حضرت حق می‌باشد.

مزید توفیقات شمارا در سنگر دفاع از سلامت جامعه، تحت توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) از خداوند باری‌تعالی مسئلت می‌نمایم.

دکتر رسول ظفرمند/ مدیرکل بیمه  سلامت استان مازندران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.