تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 1:00
کد خبر : 1886

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران خبر داد:

ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در طرح مردمی سازی یارانه‌ها

ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در طرح مردمی سازی یارانه‌ها
قریب به ۱۰ هزار نفر از دامداران، مرغداران و آبزی پروران استان مازندران برای بهره‌مندی از تسهیلات طرح مردمی سازی یارانه‌ها ثبت‌نام کردند.

تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر از دامداران، مرغداران و آبزی پروران استان مازندران برای بهره‌مندی از تسهیلات طرح مردمی سازی یارانه‌ها در سامانه سیتا وزارت جهاد کشاورزی ثبت‌نام و با معرفی ۷ هزار نفر به بانک کشاورزی، مبلغ ۵۸۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه برای ۲ هزار و ۶۱۱ نفر صادر و پرداخت‌شده است.

مهندس محمدتقی قزل سفلی، مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران بابیان این مطلب افزود: تسهیلات یادشده باهدف کمک به تأمین بخشی از نهاده‌های موردنیاز واحدهای دام، طیور و آبزیان با سود بانکی ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد به‌صورت ۹ ماهه در اختیار متقاضیان این تسهیلات قرار می‌گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران عنوان کرد: واحدهای مشمول بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تعرفه‌های برآورد شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند گردند.

وی بابیان اینکه تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در قالب دامدار کارت و شیلات کارت و مازاد بر آن در قالب سامانه بازارگاه پرداخت می‌گردد افزود: حسب دستورالعمل ابلاغی این تسهیلات قابلیت نقد شدن ندارد و واحدهای مذکور می‌توانند صرفاً از فروشگاه‌های مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی و یا از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های موردنیاز خود را خریداری کنند.

مهندس محمدتقی قزل سفلی با اعلام این‌که مازندران رتبه چهارم را در بخش تقاضا و معرفی به بانک و رتبه سوم را در پرداخت این تسهیلات دارد، گفت: ازآنجایی‌که حذف نرخ ارز ترجیحی موجب افزایش قیمت نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان بخش‌های دام، طیور و آبزیان و درنتیجه نیاز به نقدینگی جدید این واحدها شده است این طرح دامدار کارت سبب شد تا علاوه بر حل مشکلات نقدینگی، نهاده‌های موردنیاز را نیز باقیمت مصوب دریافت کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران بابیان این‌که طی سه ماهی که طرح مردمی سازی یارانه‌ها آغازشده است، ۹ هزار و ۶۶۰ نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی هفت هزار و ۸۲ نفر از آنان برای دریافت یک هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

مهندس قزل سفلی افزود: با همراهی و پیگیری‌های استاندار محترم مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان شعب بانک کشاورزی، رتبه سوم کشوری در پرداخت این تسهیلات کسب و امیدواریم که با تأمین اعتبار لازم، همچنان روند پرداخت ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است وزارت جهاد کشاورزی در پی رونمایی از دامدار کارت، اعلام کرد با همکاری بانک مرکزی در این مرحله ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ درصد در قالب کارت تأمین نهاده‌های دام و طیور تعریف‌شده که از سوی بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

طبق آمار رسمی سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر بومی و یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر غیربومی با حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین در استان مازندران زندگی می‌کنند.

همچنین در مازندران دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری با ظرفیت تولید بیش از ۱۸۰ هزار تن گوشت سفید فعال است که تأمین نهاده‌های دامی از مهم‌ترین نیازها در امر تولید صنعت طیور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.