تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 23:48
کد خبر : 2296

معاون مرکز بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

شناسایی گلوگاه‌های فساد باید نقطه مشترک همه مسئولان باشد

شناسایی گلوگاه‌های فساد باید نقطه مشترک همه مسئولان باشد
نهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناس نظارت و ارزیابی وزارتخانه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران عضو شورای به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل، بهروز لطفی معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه در جمع‌بندی نتایج بازرسی از عملکرد ادارات کل زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: طی سه روز حضور در استان مازندران نشست‌هایی با مدیران و نمایندگان سازمان‌ها صورت گرفته و شاخص‌های مختلف در حوزه‌های سلامت در نظام اداری، صیانت از حقوق مردم، شایستگی‌های مدیریتی، ارتباطات سازمانی و ارزیابی عملکرد بررسی‌شده و در فرآیند بازرسی‌ها، امتیازدهی انجام و ادارات کل استانی رتبه‌بندی می‌شوند.

وی شناسایی مشکلات، نواقص و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها را از مهم‌ترین اهداف این بازرسی‌ها عنوان کرد و افزود: توجه به هم‌افزایی و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم، برگزاری جلسات به‌صورت دوره‌ای با میزبانی ادارات کل عضو شورای هماهنگی، مستندسازی اقدامات شورای هماهنگی، برگزاری بازرسی با رویکرد خروجی محور باید در اولویت قرار گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه مستندات باید به‌موقع و مؤثر ارائه شد، تصریح کرد: در حوزه سلامت اداری برنامه مشخص داشته باشیم و تبیین و تدوین برنامه در اولویت قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه تلاش ما باید در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم باشد و این رویکرد ارزیابی موجب ارتقا رضایت‌مندی و پاسخگویی ادارات به مردم می‌شود، ادامه داد: این رضایتمندی مراجعه‌کنندگان موجب کاهش شکایات و اعتماد مردم می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز و رفع آن از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت اداری دانست و گفت: آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات سازمانی و شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز برای پیشگیری، شفاف‌سازی و آگاهی بخشی به مردم باید نقطه مشترک همه مسئولان باشد و در این راستا همه دستگاه‌های اجرای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان بایستی پای‌کار باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همواره سعی و رویکرد ما بر نظام‌مند کردن بازرسی‌ها، تدوین شیوه‌نامه بازرسی و یکپارچه کردن بازرسی‌ها در طول این چند سال بوده است و هدف از آن را ارتقا سطح ادارات و حل مشکلات استان‌ها و بازنگری فعالیت‌های ادارات کل و تقویت رابطه ستاد و صف ارزیابی کرد.

لطفی در بخش دیگری با اشاره به شایسته‌سالاری در افراد مسئول، بیان کرد: انتخاب یک مسئول برای اجرای فرایندهای کار ‌توسط مدیر مجموعه باید بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی افراد باشد تا خللی در کار مردم ایجاد نشود.

وی توجه به نظرات و پیشنهادات کارکنان را مهم برشمرد و اظهار کرد: شناسایی دقیق موانع و ریشه‌های آن، بررسی میزان خطا در تشخیص و حل مشکلات، ایجاد نظم در انجام وظایف محوله ارتقای سطح کارایی و اثربخشی در بازرسی‌ها همواره مدنظر بوده است و تلاش ما در این خصوص دریافت نتیجه مطلوب و اصلاح، کوتاه شدن فرایندها و ارائه خدمت بهتر به مردم است.

لطفی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده تقویت نظام پیشنهادات در راستای مدیریت نظام مشارکتی، توجه به کمیته سلامت و صیانت از حقوق مردم و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات لازم است موردتوجه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه فرآیندها برای سهولت دسترسی مردم اصلاح شود خاطرنشان کرد: سازوکار مناسب برای دریافت گزارش‌های مردمی و ارزیابی در این رابطه اتخاذ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.