تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 1:19
کد خبر : 2457

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه:

برخی قوانین موجب تضعیف تأمین اجتماعی شده است

برخی قوانین موجب تضعیف تأمین اجتماعی شده است
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: خیلی از قوانین و مقررات کاری کرده که تأمین اجتماعی سازمان چابک و پایدار نباشد، مواردی مانند سخت و زیان و آور و ازدواج‌ها و طلاق‌های صوری باعث شده این سازمان برای تأمین حقوق تعهداتی درمانی برای بازنشستگان با مشکل مواجه شود.

اسکندر کاکایی در این مراسم گفت: اگر تأمین اجتماعی می‌تواند خدمات اراده دهد به خاطر حمایت‌های شما جامعه بازنشستگان است و ما چیزی خارج از خواسته، طرز فکر و به‌کارگیری اندوخته‌های شما که در جوانی به‌عنوان حق بیمه پرداخت کرده‌اید، نداریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: باید با به‌کارگیری تمام توان خود شرایطی را فراهم کنیم که دغدغه‌های معیشت و درمان را برای شما فراهم کنیم، البته اگر ضریب پشتیبانی نداشته باشیم که پایداری منابع ما را تأمین کند، مشکلات ازآنچه امروز داریم هم بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تحت پوشش قرار دادن تعداد زیادی از افراد به‌ویژه بیمه‌شدگان اجباری است که تأمین اجتماعی می‌تواند تعهدات خود را پرداخت کند.

به گفته این مسئول تأمین اجتماعی، سازمانی بین نسلی است و علاوه بر تأمین معیشت و درمان بازنشستگان بعدازآن هم به بازماندگان خدمات لازم ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود ۸۵ هزار مستمری‌بگیر اصلی داریم که میانگین در ۸ ماهه سال جاری ۵۴۳ میلیارد تومان در ماه به آن‌ها پرداخت‌شده اما ازلحاظ منابع به این مبلغ نمی‌رسیم.

قوانین بدون پشتوانه مالی تأمین اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند

کاکایی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در حال پیر شدن است؛ لازم است دولت حمایت‌های خود را از تأمین اجتماعی افزایش دهد و همان‌طور که به سایر صندوق‌ها کمک می‌کند به این صندوق هم کمک کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بابیان اینکه در مشاغل سخت و زیان‌آور فقط تأمین اجتماعی دیده‌شده، گفت: کارفرما موظف است در طول دو سال شرایط سخت و زیان‌آور را رفع کند تا کارگران در شرایط عادی بازنشسته شوند اما این اتفاق نمی‌افتد و بار بازنشستگی برای تأمین اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقررات بدون پشتوانه مالی برای تأمین اجتماعی لحاظ شود در آینده نه‌چندان دور پرداخت مستمری و انجام تعهدات درمانی با مشکل مواجه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.