تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 0:37
کد خبر : 1422

اعلام آمادگی مازندران برای اسقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تلاوت های مجلسی

اعلام آمادگی مازندران برای اسقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تلاوت های مجلسی
زارع گفت: با اشاره به وجود ظرفیت های بالای قرآنی و قابلیت اجرایی استان مازندان دربرگزاری رویدادهای مهم قرآنی در سطح ملی، خواستار ایجاد دبیر خانه دائمی برگزاری جشنواره تلاوت مجلسی کشور در مازندران هستیم.

عباس زارع در آیین افتتاحیه مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین المللی تلاوت های مجلسی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر به خبرنگاران گفت: خداوند متعال راشاکریم امروز از دقایقی قبل با حضور مسئولین کشوری، استانی، فعالان قرآنی و مردم شریف استان مازندران این دوره از مسابقات با قرائت قرآن قاری برجسته استان«روح الله حیدری» آغاز بکار کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه ۶۰ قاری ممتاز کشور و ۱۰ استاد داور بین المللی از ۲۳تا ۲۵آذر در این دوره از مسابقات حضور دارند، افزود: قاریان ممتاز استان و کشور شامل وحید براتی، ابراهیم جاویدی، علی عظیمی، مهدی سعادتی کیا، محمدرضا لطفی نیا، عرفان پور مرادی، احسان سوختانلو، پارسا انگشتان، ابراهیم کلته به عنوان گروه اول در محل دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر قرائت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه روزهای ۲۳و۲۴آذر ماه جاری قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه در دو نوبت ساعت های ۱۴و۱۸ با حضور در حسینیه عاشقان ثارالله بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، اظهار امیدواری کرد:مازندران بتواند به نحو شایسته میزبان این جشنواره باشد.

زارع با بیان اینکه  نفرات برگزیده جشنواره در مرحله ملی، مستقیم به جشنواره بین المللی راه می یابند، اذعان کرد: استان مازندران به جهت توانمندی قاریان قرآن کریم در این دوره از جشنواره تلاوت مجلسی چهار سهمیه دارد.

وی یادآور شد: همچنین با حضور اساتید ممتاز بین المللی قرآن کریم حاج حمید شاکر نژاد، حاج حسیتن رفیعی، حاج قاسم مقدمی، حاج جعفر فردی، حاج مرتضی خرمی و حا حسین فردی محفل انس با قرآن از ساعت ۱۸امروز۲۳آذر در مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) ساری با همراهی حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار می شود.

زارع به حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه این جشنواره در روز پنج شنبه ۲۵آذر ماه در مصلی نماز جمعه قائم شهر اشاره کرد و خاطرنشان شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر یک روزه از تالار فرهنگی ساری و صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری این رویداد ملی برپایی محافل انس با قرآن با حضور قرای ملی و بین المللی در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد، گفت: محفل قرآنی ویژه جشنواره روز ۲۶آذر ساعت۱۰صبح در سالن اجتماعات شهرداری قائم شهر برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی به پیشینه مازندران به ویژه شهرستان قائم شهر در برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: تلاش داریم دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تلاوت های مجلسی در قائم شهر دائر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.