تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 2:18
کد خبر : 1906

به قلم: حسین سمیعی شیردره/ فعال رسانه‌ای

صادق برزگر و راهی دشوار در مدیریت

صادق برزگر و راهی دشوار در مدیریت
توجه به جوانان و اعتماد به انرژی و انگیزه‌ی آنان، معمولاً به موفقیت ختم می‌شود. نمونه بارز و البته استثنایی آن را در هشت سال دفاع مقدس دیده یا شنیده‌ایم.

جوانانی که در مقابل همه دنیا ایستادند و با دل سپردن به رهبر اندیشمند و فرزانه، کاری کردند که تا همیشه‌ی تاریخ، سیاستمداران جهان را انگشت بر دهان نمود. امروز هم نوبت اعتماد به جوانان است. جوانانی که با کوله‌بار دانش و انگیزه، میدان عمل می‌خواهند تا شهر و دیارمان را در مسیر توسعه و رونق به جلو ببرند.

استان مازندران با داشتن جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و باستانی و گنجینه‌ای به نام صنایع‌دستی، می‌توانست جایگاهی به‌مراتب بهتر و اقتصادی‌تر داشته باشد.

دل‌خوش بودن به حضور گردشگران که سنتی‌ترین انتخابشان، شمال است، نمی‌تواند توسعه و رونق این صنعت را به دنبال داشته باشد.

سال‌هاست نبود یا کمبود زیرساخت‌های گردشگری، دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این حوزه است و شاهد بودیم که طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری در بخش گردشگری، علی‌رغم وجود جاذبه‌های طبیعی و نعمت‌های خدادادی، به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، عملیاتی نشد و به انجام نرسید.

در حوزه صنایع‌دستی هم مشکلات فراوانی وجود دارد که بارها گفته شد ولی شنیده نشد. نمایشگاه‌های دائمی برای فروش محصولات، ساماندهی هنرمندان و فعالان این بخش، سازمان‌دهی‌های موردنیاز برای بازاریابی و صادرات، عدم ثبت و ضبط آن دسته از صنایع‌دستی که هنرمندان آن منحصربه‌فرد هستند و متأسفانه آنان را از دست دادیم و … ازجمله مواردی است که هنرمندان صنایع‌دستی در سراسر استان با آن دست به گریبان‌اند.

بسیاری از آثار باستانی و محوطه‌های تاریخی استان به دلیل شرایط آب و هوایی و ساخت‌وسازهای موجود، وضعیت مناسبی ندارند و البته در این مورد احتمالاً به دلیل اعتبار بالایی که موردنیاز است، شاید جای گله نباشد. ولی با استفاده از تجربیاتی که در سایر استان‌ها در زمینه واگذاری این اماکن به بخش خصوصی وجود دارد، می‌توانستیم شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

با همه این اوضاع، جوانی دانشمند و فرهیخته و اهل تحقیق و پژوهش به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران انتخاب شد که به‌خودی‌خود جای خوشحالی دارد. دکتر صادق برزگر، جوانی از خطه تاریخی سوادکوه، چهره‌ای فرهیخته و نخبه دانشگاهی است که با حضور در هیئت‌علمی دانشگاه تجربیات گران‌قیمتی را به دست آورده است.

حضور این مدیر دانشگاهی خبری خوش برای آنانی است که طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در این حوزه دارند و مجال ارائه می‌خواهند.

از دکتر صادق برزگر انتظار می‌رود در کنار سیستم‌های مدیریتی در دستگاه‌های دولتی، روش دانش‌محور و تحقیقات محور خود را در پیشبرد اهداف تعیین‌شده دخیل نموده تا شاهد رونق و توسعه‌ی شاید مهم‌ترین اداره کل استان ازنظر میزان اشتغال و اثرگذاری باشیم.

در این میان حمایت مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس از مدیران جوانی مانند دکتر صادق برزگر می‌تواند نقشی تعیین‌کننده داشته باشد. بخصوص نمایندگانی که دغدغه گردشگری و اشتغال در حوزه انتخابیه خود را دارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.