تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 1:54
کد خبر : 2186

استاندار مازندران:

نان گران نمی شود

نان گران نمی شود
با انجام هوشمندسازی مدیریت نان با صرفه جویی قابل توجهی در موضوع آرد و جلوگیری از قاچاق آرد مواجه شده ایم.

سیدمحمود حسینی پور-استاندار مازندران در واکنش به تغییر قیمت نان در استان با بیان اینکه پس از اجرای طرح ساماندهی آرد و نان در سطح ملی که یکی از بزرگترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم است و با انجام هوشمندسازی مدیریت نان با صرفه جویی قابل توجهی در موضوع آرد و جلوگیری از قاچاق آرد مواجه شده ایم، اظهار کرد: دولت برای استاندارسازی و دست یابی به وضعیت مطلوب در حوزه آرد و نان در کنار ساماندهی توزیع آرد در بحث قیمت نان نیز اقداماتی انجام داده است و در حال حاضر به دنبال افزایش کیفیت نان به عنوان قوت غالب اقشار مختلف جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه همچنین در ادامه راه اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، برای ترمیم اقتصاد و جبران خلأ درآمدی نانواها کمک هزینه نانوایان از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد قیمت نان افزایش یافته است، گفت: بر اساس این تصمیم ۴۰ درصد قیمت نان فروخته شده و ثبت شده در کارتخوان‌های هوشمند در پایان هر روز به حساب مالکان خبازی‌ها واریز می‌شود.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر هیچ افزایش قیمت نان را نداریم ، خاطرنشان شد: دولت در مسیر هوشمندسازی یارانه آرد و نان بنابر اذعان مسئولین مربوطه در دستگاه هایی که در حوزه آرد و نان مسئولیت دارند هیچ گونه افزایش قیمت نان را ندارد و اکنون شرایط قیمت نان به ثبات رسیده است.

حسینی پور با اشاره به اهمیت کیفی شدن نان افزود: به دنبال کیفی سازی نان هستیم به جهت کمیت اقدامات خوبی انجام شد صرفه جویی قابل توجهی در حوزه توزیع آرد انجام شده و با آموزش دست اندرکاران واحد های خبازی به دنبال کیفی سازی نان با هدف افزایش رضایت مندی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها مسئولیت توزیع آرد به عهده فرمانداران قرار گرفت، گفت: در استان مازندران ذخایر آرد و گندم بیش از حد نیاز داریم و هیچ محدودیتی از منظر تولید و توزیع آرد نداریم اما به شدت با تخلف در حوزه توزیع برخورد خواهد شد.

حسینی پور در خاتمه مجددا تاکید کرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند چرا که این شایعات توسط رسانه های بیگانه با هدف ایجاد ناامیدی بین ملت درحال اشاعه است و هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نان در کشور به ویژه مازندران نداریم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.