تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 18:13
کد خبر : 1788

شهردار ساری:

منتقدین امروز در زمان تخلفات گذشته سکوت کرده بودند

منتقدین امروز در زمان تخلفات گذشته سکوت کرده بودند
سال گذشته تمام تلاش و تمرکز مجموعه شهرداری بر روی آواربرداری از خرابی‌های مدیریت‌های گذشته و آماده‌سازی بستر برای خدمت‌رسانی به شهروندان ساروی با رفع گره‌های فساد متمرکزشده بود.

مهندس جواد طالبی در گفت‌وگوی صمیمی با مدیران مسئول روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و پایگاه‌های خبری استان بابیان اینکه سال گذشته تمام تلاش و تمرکز مجموعه شهرداری بر روی آواربرداری از خرابی‌های مدیریت‌های گذشته و آماده‌سازی بستر برای خدمت‌رسانی به شهروندان ساروی با رفع گره‌های فساد متمرکزشده بود افزود: یکی از اقدامات شهرداری ساری در سال گذشته راه‌اندازی اتوماسیون اداری جهت شفاف‌سازی سیستماتیک مکاتبات اداری بوده است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی اتوماسیون اداری ازاین‌پس تمامی مکاتبات شهرداری از طریق این درگاه صورت می‌پذیرد و اسناد و مدارک موجود تماماً در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود و راه تخلف و سندسازی برای سودیان و فرصت‌طلبان بسته خواهد شد.

طالبی از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری ساری و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: شهرداری ساری جزو معدود شهرداری‌هایی در کشور است که این تفاهم‌نامه در آن منعقدشده است، با انعقاد این تفاهم‌نامه اتفاق بزرگی در حوزه ساخت‌وساز به وقوع خواهد پیوست و ازاین‌پس تمام ساخت‌وسازها بر اساس نظارت اصولی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان ساخته خواهد شد.

شهردار ساری بیان داشت: درگذشته سازمان‌های تابعه شهرداری خودگردان بودند و در این فضای غبارآلود شاهد تخلفات بسیاری بودیم ولی خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی سازمان‌های تابعه‌ی شهرداری ساری بر اساس قانون با بودجه متمرکز مدیریت می‌شوند و جلوی فسادهای گذشته گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلاتی که امروز شهرداری ساری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند نیازمند همدلی و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط با مجموعه مدیریت شهری هستیم ولی متأسفانه این تفاهم و تعامل در بسیاری از بخش‌ها صورت نگرفته است.

وی بابیان اینکه همدلی و کار مضاعف موجب گذر از مشکلات موجود خواهد شد افزود: نقاط تاریکی در مدیریت‌های گذشته شهرداری ساری وجود دارد که کسی پاسخگوی آن نیست، امروز افراد و دستگاه‌هایی که مدعی طلب خود از شهرداری هستند در زمان مدیریت‌های متولی تخلفات موجود سکوت اختیار کرده بودند.

وی اذعان داشت: مدیران گذشته شهرداری ساری باید پاسخگو باشند که چرا در دهه‌ی ناخوشایند گذشته لیست بیمه بسیاری از همکاران در مجموعه مدیریت شهری رد نشده است، متأسفانه امروز اداره کل تأمین اجتماعی خواهان طلبی است که درگذشته در قبال آن سکوت کرده بود و یا اقدام اثرگذاری انجام نداده بود.

وی در ادامه گفت: با کمک و حمایت نمایندگان مرکز استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار مازندران پروژه بزرگ زباله‌سوز شهرداری ساری که مدتی متوقف‌شده بود دوباره روی ریل گذاشته شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا افزود: درراه اندازی مجدد پروژه بزرگ زباله‌سوز شهرداری ساری نیروهای بسیج مردانه وارد میدان شدند، اقدامات صورت گرفته در این مدت کوتاه قابل قیاس با فعالیت‌های گذشته نیست. طالبی با اشاره به این‌که سالانه ۴۰ میلیارد تومان هزینه حمل‌ونقل زباله می‌شود گفت: امیدواریم این پروژه پرحرف و حدیث (پروژه بزرگ زباله‌سوز) که بهره‌برداری از آن بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده بالاخره در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: پروژه بزرگ نیروگاه زباله‌سوز شهرداری ساری پس از افتتاح به مدت هفت سال جهت بهره‌برداری در اختیار شریک و سرمایه‌گذار این طرح قرار خواهد گرفت و پس‌ازآن با تحویل این پروژه به شهرداری این نیروگاه با فروش برق منبع درآمد پایداری برای شهرداری ساری خواهد شد.

شهردار ساری بابیان اینکه چیز پشت پرده‌ای ندارم و پایبند به نظم و انضباط اداری هستم افزود: تا زمانی که در این جایگاه در حال خدمت به شهروندان ساروی هستند بر این اصل پایبندم.

وی گفت: بحث تعدیل نیرو در شهرداری ساری منتفی است، ولی درصدد ساماندهی نیروهای شاغل در شهرداری هستیم. شهردار ساری از تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه پنج‌ساله در شهرداری ساری خبر داد و گفت: تلاش ما این است که به شهر و شهروندان خیانت نکنیم و در راستای عزت شهر ساری حرکت نماییم.

وی افزود: امروز کسانی منتقد وضع موجود هستند که در زمان وقوع تخلفات گذشته سکوت اختیار کرده بودند.

طالبی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» گفت: نخبه پروری و پروژه‌های دانش‌بنیان می‌تواند شهر ساری را از بن‌بست‌های موجود نجات دهد، ازاین‌رو باید فضا و بستر را برای ورود نخبگان در امورات مرتبط با مدیریت شهری فراهم کرد و شخصاً با احترامی که برای این قشر فرهیخته قائل هستم پیگیر اجرایی شدن این سیاست خواهم بود.

وی افزود: بر اساس قانون پرداخت ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها بر اساس ۴۰ الی ۵۰ درصد حقوق پرداختی شهرداری‌ها می‌باشد ولی متأسفانه این رقم در شهر ساری زیر ۲۵ درصد است.

مهندس طالبی شهردار ساری در پایان سخنانش از مسئولین و متولیان این حوزه خواست تا با توجه به جمعیت ثابت و شناور مرکز استان در تخصیص اعتبارات به شهرداری مرکز استان تجدیدنظر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.