تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 2:12
کد خبر : 1904

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران؛

شناسایی بیش از ۸۷ هزار مودی جدید مالیاتی

شناسایی بیش از ۸۷ هزار مودی جدید مالیاتی
شناسایی بیش از ۸۷ هزار مودی جدید مالیاتی در بخش مشاغل و رشد ۴۳۶ درصدی در مالیات اشخاص حقیقی با هوشمندسازی سازمان امور مالیاتی.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران میزان وصول مالیات در استان طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ را ۲۱ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی مازندران ، اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه اداره کل امور مالیاتی مازندران پرداخت.

او با اعلام اینکه تعداد اظهارنامه عادی مشاغل ۷۶ هزار و ۷۰۲ فقره بوده است، تعداد اظهارنامه توافقی (تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م) را نیز ۲۰۴ هزار و ۴۲۳ فقره عنوان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با بیان اینکه مجموع اظهارنامه مشاغل در همین مدت به ۲۸۱ هزار و ۱۲۵ فقره رسیده است، افزود: اظهارنامه با مالیات صفر (مشاغل) نیز ۱۸۲ هزار و ۴۸۵ فقره بوده است.

این عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه اظهارنامه اشخاص حقوقی در استان طی پنج ماه، ۱۰ هزار و ۸۸۶ فقره است، اعلام میزان وصولی ارزش افزوده در استان طی همین مدت را ۷ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال گزارش داد .

او همچنین میزان وصولی مالیات‌های مستقیم را ۱۴ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به سال پیش از این، ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران میزان پرداختی عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را نیز بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

این مسوول همچنین با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی مالیاتی، از آموزش به همکاران و اصناف در این حوزه، به مدت ۴۵۱۸ نفر ساعت خبرداد.

اسلامی بخش دیگری از سخنان خود را به پرونده‌های فرار مالیاتی اختصاص داد و تصریح کرد: در سال جدید با پالایش اطلاعات به‌دست آمده از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، از ۵۳۸ مؤدی عدد افزون بر ۹ هزار ‌و ۴۰۹ میلیارد ریال اطلاعات مالی شناسایی و به واحد‌های مالیاتی مربوطه جهت دریافت مالیات ارسال شد.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۱ فقره اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم صورت پذیرفت که عدد ده هزار و هشتصد و یک میلیارد ریال فروش به‌دست آمده و مبلغ ۴۱۷ میلیارد ریال برگ تشخیص صادر شده است.

اسلامی تصریح کرد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالیت اقتصادی اشخاص بیش از پیش شفاف خواهد شد و امکان فرار مالیاتی به کمترین میزان کاهش خواهد یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران ادامه داد: اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی ، یکی از مهم ترین طرح های سازمان امور مالیاتی جهت توسعه خدمات الکترونیکی و تکریم مودیان می باشد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.