تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 2:21
کد خبر : 311

فرماندار سوادکوه:

لزوم افزایش اعتبارات برای توسعه سوادکوه

لزوم افزایش اعتبارات برای توسعه سوادکوه
ساده زیستی شهید رجایی الگوی بسیار مناسبی برای مدیران کشور است، حضور در عرصه آموزگاری یا ریاست جمهوری، کوچکترین تغییری در شیوه زندگی این شهید والامقام نداشت و با همان روش ساده و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، ادامه مسیر داد.

به مناسبت هفته دولت،  نشست خبری عین الله طالبی اتویی فرماندار سوادکوه با اهالی رسانه برگزار گردید .

در این نشست خبری عین الله طالبی فرماندار سوادکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : دولت شهید رجایی مکتبی ترین دولت بود که هنوز پس از سال‌ها،  آثار خیر آن را شاهد هستیم.

فرماندار سوادکوه ساده زیستی شهید رجایی را الگوی بسیار مناسبی برای مدیران کشور عنوان کرد و افزود: حضور در عرصه آموزگاری یا ریاست جمهوری،  کوچکترین تغییری در شیوه زندگی این شهید نداشت و با همان روش ساده و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه،  ادامه مسیر داد.

طالبی هفته دولت را زمان مناسبی برای ارائه گزارش و عملکرد ادارات و نهادها دانست و گفت : این فرصت را مغتنم

می دانیم و سعی خواهیم کرد فعالیت ها و خدمات ارائه شده را به اطلاع مردم برسانیم .

فرماندار سوادکوه اظهار داشت:  با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود ۳۵ برنامه شاخص داشتیم که اکثرا” مجازی انجام شدند .

همچنین برخی از طرح‌ها و برنامه‌های شهرستان قبل از هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی شد که روکش جاده استخرسر، بخشی از محور آزادمهر به آلاشت و رفع نواقص موجود،  دیواره سنگی و آبراه روستاهای کنیج کلا و لمزر   سایت BTS  ، ۲۰متری زیراب، کلنگ‌زنی دو واحد مسکن محرومین ، افتتاح شبکه آبرسانی لاکوم و لرزنه، فیبر نوری دهستان کسلیان و افتتاح مدرسه استثنایی سرخکلا با همکاری بنیاد برکت از جمله این طرح‌ها بود که با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به انجام رسید یا کلنگ زنی گردید.

 

اعتبارات ایمن سازی شهرستان

عین الله طالبی فرماندار سوادکوه درباره حادثه‌خیز بودن شهرستان گفت: شهرستان سوادکوه در معرض آسیب های فراوانی به واسطه سیل، رانش زمین،  برف و……  است و باید برای این قضیه چاره ای اندیشید.  به همین خاطر دکتر نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مهندس احمدی رئیس ستاد بحران استان مازندران،  بازدیدی از شهرستان و نقاط حادثه‌خیز داشتند و در این بازدید ۸۸ آیتم حادثه‌ساز و نقطه حادثه خیز مشخص گردید.

رانش زمین و سیل علاوه بر منازل مسکونی به سردهنه های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی مانند پل ها و راه ها نیز آسیب جدی می‌رساند وبه همین خاطر ایمن سازی شهرستان از اولویت های ما خواهد بود.

فرماندار سوادکوه اعتبار ستاد بحران برای شهرستان را در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  با رایزنی ها و بازدید مدیران کشوری و استانی توانستیم این اعتبار را برای سال جاری به بیش از ۷۳ میلیارد تومان برسانیم.  این اعتبارات را برای مواردی مانند هدایت آب های سطحی،  دیوار های حفاظتی ، زهکشی روستاها،  تثبیت بستر رودخانه زیراب و…….  انجام خواهد شد و لازم به ذکر است در این مسیر بنیاد مسکن،  بسیج سازندگی،  آب منطقه‌ای،  شهرداری ها و اداره راه روستایی همراه و همکار و در واقع مجری این طرح ها خواهند بود.

 

افزایش اعتبارات شهرستان از محل سرفصل کمیته برنامه ریزی

عین الله طالبی فرماندار سوادکوه اعتبارات سرفصل کمیته برنامه‌ریزی را برای سال جاری مناسب عنوان کرد و گفت: این اعتبارات در سال گذشته حدود ۲۶ میلیارد تومان بود که با افزایش قابل توجه در تملک دارایی، نفت، متوازن، راه روستایی و آب روستایی عشایری به بیش از ۵۹ میلیارد تومان رسید .

طالبی اعتبارات شهرستان از محل بند ۳ جدول ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ که مربوط به مناطق کم برخوردار هست را بیش از ۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:  با سر جمع اعتبارات ستاد بحران،  سرفصل کمیته برنامه‌ریزی و مناطق کم‌برخوردار،  به اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان  می رسیم که راهی روشن و گامی بزرگ برای توسعه را برایمان ترسیم خواهد کرد.  فرماندار سوادکوه اضافه کرد:  در کنار این اعتبارات مشخص شده،  هنوز از سه آیتم دیگر مانند اعتبارات فرا شهرستانی و نمایندگان ، انتظار اعتبار خوبی از این طریق خواهیم داشت.

عین الله طالبی فرماندار سوادکوه از همه ادارات و نهادها که در زمان بحران های مختلف به کمک فرمانداری آمدند تشکر و قدردانی کرد و گفت: مجموعه هایی مثل معادن، البرز مرکزی، خطوط نفتی، دهیاریها و شهرداریها، راه‌آهن و آب منطقه‌ای و……  از ادارات و نهادهایی بودند که در زمان بحران،  بدون فوت وقت و هیچ منتی ماشین آلات و تجهیزات خود را در اختیار فرمانداری قرار دادند.

 

کرونا و نیاز به وحدت رویه برای حل مشکل

عین الله طالبی فرماندار سوادکوه نیاز به وحدت رویه برای کنترل ویروس کرونا را راه حل عملیاتی برای حل مشکل عنوان کرد و گفت: شرایط سختی را سپری می‌کنیم و در این روزها باید با حفظ پروتکلها و رعایت اصول بهداشتی به پزشکان و کادر درمان کمک کنیم.

فرماندار سوادکوه با اشاره به مشکلات اکسیژن بیمارستان زیراب گفت : با کمک خیرین و نیکوکاران و نمایندگان مجلس توانستیم بر این کمبود غلبه کنیم و در این راه باید از کادر تاسیسات بیمارستان شهدای زیراب تشکر و قدردانی کنم که به صورت ۲۴ ساعته تلاش کردند تا کپسول های اکسیژن به بیماران کرونایی برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.