تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 21:03
کد خبر : 1641

خطیب جمعه ساری؛

حماسه مردم آمل در دفاع از انقلاب ستودنی است

حماسه مردم آمل در دفاع از انقلاب ستودنی است
حجت الاسلام محمدی لائینی به پیری جمعیت مازندران و بالارفتن سن ازدواج در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: باید در زمینه ازدواج از الگوهای اسلامی درس بگیریم و تسهیل ازدواج جوانان دغدغه مسئولان و خانواده‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(یکم بهمن) در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، با اشاره به روایتی از امام باقر (ع)، اظهار کرد: خداوند دنیا را به همه می‌دهد اما دین خودش را فقط به کسانی که دوستشان دارد می‌دهد، دینداری نشان از علاقه خدا است.

نماینده ولی فقیه درمازندران بیان کرد: همه نمازگزاران و خودم را به تقوای الهی سفارش و توصیه میکنم، پاک زیستن گواراست و لذت دارد، البته اینکه انسان مراقب خودش باشد تا پاک بماند زحمت زیادی دارد.

وی افزود: سالروز خجسته میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و همچنین سالروز ولادت امام راحل در پیش است، حضرت فاطمه (س) فرمودند فلفسه نماز این است که انسان از کبر دور شده و هنگام سجده غرور و تکبر را فروریزد، اگر می‌خواهید روزیتان زیاد شود انفاق و خیرات کنید.

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: سنت پیغمبر(ص) مخالف با افزایش سن ازدواج است، امروزه می‌گویند برای یک دختر ۱۸ ساله ازدواج زود است، ما نباید بگوییم خداوند باید تعیین کند، الان بسیاری از سنت‌های غلط غربی وارد زندگی خانواده ها شده است این کار درستی نیست.

وی به پیری جمعیت مازندران و بالارفتن سن ازدواج در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: باید در زمینه ازدواج از الگوهای اسلامی درس بگیریم و تسهیل ازدواج جوانان دغدغه مسئولان و خانواده‌ها باشد.

خطیب جمعه ساری یادآور شد: چهارشنبه گذشته سالروز شهادت شهید نواب صفوی بود، جایگاه این شهید به قدری والاست که نیاز به تذکر مجدد دارد، در آن عصر این جوان تمام ظهور و بروز انقلابی‌اش از ۲۱ تا ۳۱ سالگی بوده است، اولین جرقه‌های جهاد به فرموده مقام معظم رهبری توسط این شهید روشن شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حماسه مردم آمل در دفاع از انقلاب ستودنی است، عنوان کرد: ششم بهمن ماه یادآور حماسه مردم شهر هزار سنگر آمل است، امام راحل به اسم یادآور این ماجرا شدند، عده‌ای کمونیست در مقابل مردم قرار گرفتند و افتخاری بزرگ آفریده شد.

وی با اشاره به تودیع و معارفه فرمانداران سابق و فعلی ساری، تاکید کرد: برخی از روزنامه ها نباید از سخنان حقیر برداشت یک طرفه داشته باشند ما هر دو عزیز را محترم می‌داریم برایشان آرزوی توفیقات داریم، بالاخره این موقعیت‌ها و پست‌ها باید تغییر کند.

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امام راحل  از حضرت فاطمه (س) فردی ذبده در تمامی حوزه‌ها یاد کردند اینکه از آن خانه محقر چنین فرزندانی به بار آمدند، تجاوز به حریم دیگران هنر نیست، امروز شاهد تجاوز در بستر رودخانه‌ها، کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاها هستیم، اگر خانواده همچون خانواده حضرت زهرا(س) باشد فرزندان حاضر نیستند به وقف و موقوفات تجاوز و تعرض کنند‌.

وی با اشاره به قرارداد ننگین رویترز، خاطرنشان کرد: پنجم بهمن سالروز اخذ آن قرارداد است که مرحوم آیت الله ملاعلی کنی تمام قد جلوی آن ایستادند، چندین سال بر ما ظلم و قراردادهای ننگین تحمیل کردند اما ملت ما ایستادند الان هم همین است.

خطیب جمعه ساری اذعان کرد: امروز جمعه سالروز صاحب مفاتیح‌الجنان است، همچنین سالروز علامه شیخ مرتضی انصاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.