تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 21:18
کد خبر : 2038

فراخوان نخستین جشنواره رسانه و منابع طبیعی مازندران منتشر شد

فراخوان نخستین جشنواره رسانه و منابع طبیعی مازندران منتشر شد
سرپرست روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از برگزاری نخستین جشنواره «رسانه و منابع طبیعی» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران سیده فاطمه میر محمدی گفت: جشنواره منابع طبیعی و رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی در دست انجام است باهدف بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌های مازندران در اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیا، توسعه، اصلاح و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی و اهمیت آبخیزداری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یقیناً رسانه‌ها پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند و قادرند ضمن جهت‌دهی افکار عمومی بسیاری از ناهنجاری‌ها و برخوردهای ناصوابی که در مقابله با منابع طبیعی وجود دارد به‌طور شایسته‌ای راهبری و افکار عمومی را در برخورد منطقی با طبیعت از واگرایی به سمت همگرایی رهنمون سازند.

دبیر نخستین جشنواره رسانه و منابع طبیعی مازندران، آبخیزداری و آبخوانداری، مراتع و گیاهان دارویی، جنگل‌های هیرکانی (تهدیدها و فرصت‌ها)، نقش جوامع و بهره‌برداران محلی، نقش مردم، رسانه‌ها، مسئولان و قانون‌گذاران در حفاظت از منابع طبیعی، جنگلداری و زراعت چوب، قاچاق چوب، مبارزه با تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی منابع طبیعی، پیشگیری از تخریب منابع طبیعی، یگان حفاظت و جنگلبانان را از محورهای موضوعی جشنواره عنوان کرد.

میر محمدی تأکید کرد: تمامی فعالان رسانه‌ای دارای مجوز استان در حوزه مکتوب اعم از نشریات استانی، سرپرستی‌های نشریات سراسری و نیز خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برای شرکت در این جشنواره می‌بایست آثار خود را در بازه زمانی ابتدای فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۵ بهمن‌ماه امسال به دبیرخانه جشنواره در روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری از طریق پیام‌رسان ایتا به آدرس ارسال @maz_sari_frw ارسال کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهلت ارسال آثار جشنواره تمدید نخواهد شد؛ اعلام کرد: آثاری پذیرفته می‌شود که نام صاحب اثر قیدشده باشد و افرادی که آثار آن‌ها بانام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تائید مدیرمسئول رسانه رسیده باشد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، ادامه داد: این رخداد رسانه‌ای در قالب‌های گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، عکس، اینفوگرافی، کلیپ (نماهنگ) و گزارش ویدئویی، است و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال سه اثر است.

دبیر نخستین جشنواره رسانه و منابع طبیعی مازندران گفت: پس از جمع‌آوری آثار در مهلت یادشده و انجام داوری از آثار برتر همزمان با هفته منابع طبیعی، تجلیل خواهد شد.

میر محمدی گفت: ارتقای تعامل اداره کل و رسانه‌ها، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها و ایجاد انگیزه و بستر مناسب برای مشارکت مردم و بهره‌برداران منابع طبیعی در امر حفاظت از این منابع، ترویج مشارکت مردمی، فرهنگ‌سازی و اشاعه حفظ مواهب خدادادی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه‌های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه‌های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه‌ها را مدیریت می‌کند. درمجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه‌های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل‌های هیرکانی ثبت‌شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.